י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היסטוריה של שנאה

הדוקר מבוסטון: שוהה בלתי חוקי ואלים נגד יהודים

האיש שדקר את הרב הצעיר 8 פעמים בזרועו הינו שוהה בלתי חוקי ואלים נגד יהודים | מחקירת החשוד עולה כי מדובר בגבר מצרי, בן 24, שדקר אבא ל-12 ילדים מחוץ לבית הכנסת בבוסטון, נכנס עם אשרת סטודנטים ושהה בארה"ב באופן בלתי חוקי

הדוקר מבוסטון: שוהה בלתי חוקי ואלים נגד יהודים
הרב נוגינסקי בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

חאלד עוואד, מצרי בן 24, דקר את הרב שלמה נוגינצקי שמונה פעמים ברחוב מחוץ לבית חב״ד לאור יום בברייטון, בסביבות השעה 13.20 ביום חמישי אחר הצהריים.

מאז התברר כי למרות שעווד נכנס לארצות הברית באופן חוקי באמצעות אשרת סטודנט, הוא איבד את מעמדו החוקי כבר ב-14 במאי, כך גילו סוכני אכיפת המכס, הדוקר עצור במשטרת בוסטון, והוא יועבר למעצר על ידי הסוכנות של משטרת הגבולות לאחר סיום ההליכים הפליליים לגבי הדקירה.

עוואד הועמד לדין ביום שישי והואשם בתקיפה באמצעות נשק חם וקר, הוא עצור ללא יכולת להשתחרר בערבות עד לדיון ביום חמישי הבא. חברי הקהילה מאמינים כי הוא דקר את הרב מכיוון שהוא יהודי.

אחד מחבריו של עוואד לשעבר מאוניברסיטת דרום פלורידה, אריק ואליינטה, אמר לרשת CBS בוסטון כי עוואד היה 'אלים' ו'אנטישמי', הוא אמר כי "הוא התחיל להיות אלים, הוא היה מאוד אנטישמי, הוא היה אומר בדיחות יהודיות, חשבתי שהוא מתלוצץ בהתחלה ואז התחלתי לראות רצינות בתגובות שלו".

איידן אנדרסון, יהודי, לשעבר שותף לחדר של עוואד, סיפר גם הוא לחדשות CBS כי בסופו של דבר הוא עבר להתגורר במקום אחר, ונאלץ להשיג צו הרחקה לעוואד, כאשר עוואד תקף אותו במטבח המשותף שלהם.

בשיחה ממיטתו בבית החולים לפני ששוחרר ביום חמישי האחרון שעות לאחר הדקירות, אמר הרב נוגינסקי לתקשורת המקומית, "אני אסיר תודה למשטרת בוסטון על תגובתם המהירה, והוקל לי שהעבריין נמצא במעצר, אני מצפה לחזור לעבודתי בהקדם האפשרי".

הרב נוגינסקי, בשנות ה-50 לחייו, נולד ברוסיה וגדל בישראל. הוא אב ל-12 ילדים והוא חלק מצוות מיוחד שהוקם על ידי הרבי מליובאוויטש זצ"ל, במטרה לתת מענה לצרכי הקהילה היהודית דוברת הרוסית. יהודי רוסיה מייצגים למעלה מ-30% מכלל האוכלוסייה היהודית באזור בוסטון רבתי.

על פי הדיווח, הרב נוגינסקי היה מחוץ למרכז היהודי כאשר התוקף ניגש אליו כשהוא חמוש באקדח וסכין. "התוקף בא אליו והפנה אליו אקדח ואמר לו "תפתח את המכונית שלך. הרב נוגינסקי נתן לו את המפתח ואמר 'ף"הנה המפתח", והוא אמר "לא, אתה תפתח את המכונית" כך סיפר הרב דן רודקין, מנהל מרכז חב״ד שהרב נוגינסקי עומד בראשו.

לדבריו, הרב נוגינסקי והתוקף נאבקו ליד המכונית עד שהרב הצליח לברוח לאחר שנדקר 8 פעמים בזרועו.

שליח חב"ד שוהה בלתי חוקי הרב שלמה נוגינסקי פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד