י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברקע הסופה המתקרבת

צפו: חלקו ה-2 של הבניין קרס באופן מבוקר; החיפושים יחודשו

11 יום אחרי שקרס חציו הראשון של מגדל הדירות באופן פתאומי. הלילה, בפיצוץ מבוקר, קרס גם חציו השני של המגדל על כל תכולתו. זאת אחרי שסיכן את עבודות המחלצים במקום ומחשש כי יקרוס אף הוא ברקע הגעת הסופה הטרופית "אלסה" | החיפושים אחר 121 הנעדרים, יחודשו; צפו

צפו: חלקו ה-2 של הבניין קרס באופן מבוקר; החיפושים יחודשו
הפיצוץ המבוקר צילום: באדיבות המצלם

החלק השני של מגדל הדירות בסורפסייד, פלורידה, נהרס הלילה בסביבות השעה 22:30 ביום ראשון שעון מקומי, מהלך שיחזיר את צוותי החילוץ לנסות למצוא את גופות הלכודים, לאחר שהעבודה במקום נעצרה כדי למוטט את החלק השני של הבניין.

ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, אמרה לרשת CNN בתדרוך ביום ראשון בלילה, כי ברגע שהאזור ייחשב לבטוח בעקבות הריסת הבניין, צוותי החיפוש וההצלה יחדשו את מאמציהם למצוא את ההרוגים בפסולת הבניין.

חברת Controlled Demolition (קונטרולד דמוליישן) פרסמה בסוף השבוע באתר האינטרנט שלה כי "הרסה אלפי מבנים בשש יבשות באמצעות חומרי נפץ", וכי היא החברה שתהרוס את החלק השני של הבניין.

הדיירים שניצלו התחננו בפני הרשויות לחזור לקחת חפצים שנשארו בבית, אך הן אסרו זאת מחשש לקריסה: מושל פלורידה, רון דה סאנטיס, אמר במהלך מסיבת העיתונאים בשבת כי הם לא נתנו לאנשים שברחו לחזור ולקחת את רכושם לפני ההריסה של החלק השני של הבניין שקרס במיאמי, מחשש לשלומם.

"בסופו של יום, הבניין הזה לא בטוח מכדי לאפשר לאנשים לחזור פנימה" אמר דה סאנטיס מושל פלורידה. "אני יודע שיש הרבה אנשים שהצליחו לצאת, למרבה המזל, ואני יודע שהיה להם דברים שם. אנחנו מאוד רגישים לזה. אבל אני לא חושב שיש דרך שאפשר לתת למישהו לחזור לבניין בהתחשב בצורה שהוא נמצא עכשיו".

בתוך כך רגע לפני הפסקת החילוץ, זוג נוסף נמצאו בין ההריסות בסוף השבוע, דייוויד ובוני אפשטיין הורים לבן אחד, ג'ונתן, המתגורר בניו יורק נמצאו בין ההריסות ביום שבת האחרון.

בוני ודייויד אפשטיין עברו לבית בדרום פלורידה, לאחר פרישה מוקדמת מעסקי השקעות נדל"ן. לפני כמה שנים הם עברו למגדל בסורפסייד, סיפר ריצ'רד אולר, חבר ושותף עסקי של דייויד מזה 30 שנה.

הם תכננו טיול בקרוב מאוד כדי לראות את בנם היחיד ג'ונתן, 26, המתגורר בברוקלין, על פי אולר. גופתה של בוני נמצאה בתוך הריסות מגדלי צ'אמפליין דרום ב-30 ביוני. היא הייתה בת 56.

דייוויד אפשטיין, 58, נמצא ב-2 ביולי וזוהה ביום ראשון על ידי משטרת מיאמי-דייד. האפשטיינים היו בקומה התשיעית כאשר הבניין קרס בסביבות השעה 1:30 בבוקר 24 ביוני, הם גרו ביחידה 901 עם כלבם צ'ייס, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ג'ונתן אפשטיין כינה את הזמן שהמתין למידע על הוריו כ"שבוע בלתי אפשרי", הוא אמר על הוריו, "ההורים שלי היו באמת טובים וזה היה כל כך מנחם לראות את שמחת חייהם יחד עם חברים ואהובים", פרסם ג'ונתן במוצאי שבת בפייסבוק. "אמא ואבא, אני כל כך אוהב את שניכם ואני כל כך גאה להיות הבן שלכם", כתב.

לפני כמה שבועות, כתב אולר, הזוג תכנן לנסוע לראות את בנם, אך הם דחו את הנסיעה לכמה ימים. סיפר אולר. גורמים רשמיים אישרו כי 24 הרוגים זוהו, גילאי הקורבנות עד כה נעים בין 4 ל-92.

אסון מיאמי פיצוץ מבוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד