י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מרמים את ביידן"

סנאטור אמריקאי: "מעולם לא הייתי מודאג ממלחמה בין איראן לישראל כמו עכשיו"

הסנאטור לינדזי גרהאם התבטא בחריפות נגד מדיניות הנשיא ג'ו ביידן, "איום ממשי על בטחון ישראל בהתמודדות עם איראן", ותקף: "טיפול הממשל האמריקאי עלול להוות איום ממשי על בטחון ישראל"

סנאטור אמריקאי: "מעולם לא הייתי מודאג ממלחמה בין איראן לישראל כמו עכשיו"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

"טיפול ממשל ביידן באיראן עלול להוות איום ממשי על בטחונה של ישראל", כך אמר הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, שהתבטא בחריפות נגד משטר האייתוללות באיראן, ונגד מדיניות הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן.

אני לא חושב שישראל יכולה לסמוך על ארצות הברית שתבטיח את בטחונה", טען. "האיראנים מרמים את ביידן. האייתוללה הוא נאצי דתי שרוצה לשלוט", כך הבהיר. "האיראנים מנסים לגרש אותנו מסוריה ועיראק כדי להשתלט על האזור, תוך שהם מנסים לבנות נשק גרעיני כדי להחזיק את העולם, כבני ערובה. זאת, כדי שיום אחד יוכלו להשמיד את מדינת ישראל".

הסנאטור הוסיף כי הרפובליקה האסלאמית בדרך להגשים שאיפותיה, ועל כן יש צורך בביצוע תיקון מיידי. "לעולם לא הייתי מודאג ממלחמה בין איראן לישראל, כפי שאני חושש ממנה כעת", הדגיש. "מה שביידן לא מבין הוא – מי הם האייתוללות, יש להם תכנית נגד הנוצרים, היהודים והמוסלמים – שיעים או סונים. יש לנו הזדמנות לפעול, אך ביידן לא מבין את טיב האיום".

בתוך כך דווח בתקשורת הזרה, כי מומחי גרעין מאמינים כי התקיפה על מתקן המייצר חלקי צנטריפוגות לתוכנית הגרעין האיראנית גרמה לנזק רב, והרסה או השביתה את כל הציוד באתר.

טהראן טענה כי תקיפת המל"טים על מפעל בעיר קראג' סוכלה ולא נגרם נזק, אולם תמונות לוויין מראות אחרת, והראו חור גדול בגג בניין אחד שמזוהה כמפעל לייצור חומרים לתוכנית הגרעין האיראנית.

דייוויד אולברייט, העומד בראש מכון למדע וביטחון בינלאומי, ארגון לא-ממשלתי, ניסה לעקוב אחרי המצב באיראן ולחשוף היבטים בלתי חוקיים של תוכנית הגרעין האיראנית.

על פי הדיווחים בארה"ב, אולברייט ומומחים אחרים טוענים כי האיראנים כבר החלו לתקן את הנזקים מהתקיפה ב-23 ביוני בחברת הטכנולוגיה האיראנית, סמוך לעיר קראג' צפונית מערבית לטהראן.

גרעין איראני ג'ו ביידן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד