י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כוח מופרז?

הרחבת השימוש באלות ופגישת המפכ"ל והשר

נוכחות שוטרים מצוידים באלות הפך בתקופה האחרונה למחזה קבוע בהפגנות השונות | אמש זימן השר לביטחון פנים את המפכ"ל קובי שבתאי לדון בסוגיה 

הרחבת השימוש באלות ופגישת המפכ"ל והשר
הפגנת חרדים בי-ם צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, הוזמן אתמול (ראשון) ללשכתו של השר לביטחון פנים עמר בר לב, זאת בשל העלייה בשימוש באלות נגד מפגינים, מצד השוטרים הפועלים בהפגנות ברחבי הארץ, כך דיווח לירן לוי באתר וואלה.

לפי הדיווח, השר הנכנס זימן את המפכ"ל לדון בסוגיה, לאחר שגורמים בכירים במשרד לביטחון פנים צפו בתיעודים מההפגנות והביעו את אי שביעות רצונם מהשימוש הגובר באלות.

יצויין, כי בימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות מספר תיעודים בהם נראים שוטרים מפעילים כוח באמצעות האלות, כלי שכמעט לא היה שימוש עד כה, אלא במקרים חריגים בלבד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר התיעודים שפורסמו ממחאות החרדים הקיצוניים ברחוב בר אילן בירושלים, פנו גורמים חרדים לשר לביטחון פנים בבקשה לרסן את השוטרים.

"אלה היא חלק מהציוד של כל שוטר. אני לא נכנס לשימושים המבצעיים של מתי להשתמש באלה ומתי להשתמש במשהו אחר", אמר לפני מספר שבועות בר לב, במהלך שיחות שצוטטו בוואלה. "אני יכול לומר מניסיוני המבצעי כי לפעמים עדיף להשתמש באלה על פני אקדח 9 מ"מ". יחד עם זאת הסכים בר לב בשיחות סגורות כי ייתכן וסוגיית האלות תהווה מחלוקת בינו לבין המפכ"ל.

בתקופה האחרונה שינה המפכ"ל את הפקודות בנושא. אם עד כה רק מפקד המחוז או סגנו היו רשאים לאשר את השימוש באלות, שוטרים מוסמכים להשתמש באלות באישור המפקד המופקד על ההפגנה.

משטרת ישראל קובי שבתאי עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד