כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברוך דיין האמת

הבעל קורא המיתולוגי של חצר קרלין הלך לעולמו

מכתרה של חסידות קרלין נעקרה הלילה דמותו של הרה"ח הישיש ר' משה בריזל זצ"ל מזקני וחשובי חסידי קרלין סטולין שהיה הבעל קורא במשך שנים בבית המדרש של החסידות. הלוויתו בצהריים בירושלים 

הבעל קורא המיתולוגי של חצר קרלין הלך לעולמו
הרה"ח ר' משה בריזל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הלילה בשיבה טובה הרה"ח ר' משה בריזל זצ"ל מזקני וחשובי חסידי קרלין סטולין והוא בן 90 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים, לאביו הרה"ח הצדיק המפורסם רבי אלעזר בריזל זצ"ל, מזקני חסידות קרלין סטולין. נכדו של הגה"צ רבי דוד אריה בריזל זצ"ל,  והגה"צ רבי חיים אורי מריישא זצ"ל, חוטר מגזע אראלים ותרשישים סבתו הצדקנית מרת פייגא ע"ה הייתה בתו של והגה"צ רבי נטע ליפשיץ מויעליפאלי זצ"ל, בנו של הגה"צ רבי אריה, בנו של הרה"ק בעל ארי דבי עילאי זי"ע שהיה חתנו של הרבי בעל הישמח משה זי"ע, ששניהם היו תלמידי החוזה מלובלין זי"ע.

אמו מרת רבקה ע"ה בתו של הגאון החסיד רבי יהושע שמעון וינגרטן זצ"ל מנקיי הדעת שבירושלים ופאר חסידי קרלין, שהיה ידוע בעבודתו הצרופה ביקוד אש קודש בעמדו בתפילה.

אביו רבי אלעזר היה מהשומרים על כתרה של ירושלים, על מנהגיה עתיקי היומין וקפדותיה, שחוללו ועיצבו ארזי הלבנון רבותינו שבירושלים משנות עולם. הקפידו על לבושה הייחודי והחסידי, על גינוניה ונימוסיה, והנחילוה לבניהם ובני בניהם אחריהם באהבה ובגאון, וראו בהם כיסודות ביהדות ובנתיב חייהם.

רעייתו מרת מלכה ע"ה בתו של הרב מינצברג זצ"ל מחיי עולם נפטרה בצעירותה ומאז היה אלמן במשך שנים רבות וגידל את ילדיו במסירות עד שנישא בזיווג שני. 

היה הבעל קורא המיתולוגי במשך שנים בבית המדרש של החסידות ברחוב אבינועם ילין בירושלים והיה דמות של חסיד מדור העבר. קשר מיוחד היה לו לאדמו"ר מקרלין סטולין. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים אחד מבניו הוא חבר מועצת גבעת זאב הרב שלמה בריזל. 

מסע הלוויתו יצא היום (שני), בשעה 11:15 מבית המדרש קרלין בגבעת זאב ובשעה 12:30 תצא מבית הלוויות שמגר בירושלים ומשם דרך בית המדרש הגדול 'היכל דרבינו יוחנן - קרלין סטולין' ברחוב אבינועם ילין 11, להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קרלין סטולין בעל קורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד