י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תעלול בחירות?

מסתבך: יאיר נתניהו הפסיד במשפט, זה הסכום שישלם

אבי אלקלעי, עורך אתר 'וואלה' לשעבר, תבע את יאיר נתניהו בסכום של 250,000 ש"ח, לאחר שיאיר נתניהו הגדיר את אלקלעי "שתול של קרן וקסנר", נתניהו ערער וטען כי לא קיבל את כתב התביעה, טענותיו נדחו והוא חוייב בדמי התביעה בתוספת הוצאות משפט | יאיר נתניהו בתגובה: מתכוון לערער

מסתבך: יאיר נתניהו הפסיד במשפט, זה הסכום שישלם
יאיר נתניהו באולפן ערוץ 20 צילום: מתוך שידורי ערוץ 20

יאיר נתניהו בנו של ראש ממשלת ישראל לשעבר נחל הבוקר (שני) מפלה צורבת בבית משט השלום בתל אביב, עת לא התקבלו טיעוניו כי לא קיבל לידו את כתב התביעה, בכך הותיר בית המשפט את פסקו הקודם של תשלום רבע מיליון ש"ח, שאליהם הוצמדו 30 אלף ש"ח נוספים כהוצאות משפט.

נתניהו הסתבך וטענתו כי לא קיבל את כתב התביעה ואף לא ידע מכך, נדחו. השופטת קבעה כי די בדואר רשום בכדי להוות מסירה מצד התובע, ובנוסף נתניהו עצמו הגיב בחשבון הטוויטר שלו על פרסום כתב התביעה, נתניהו ניסה להתגונן ולהבהיר כי מדובר היה בתגובה על מכתב ההתראה. טענותיו כאמור, נדחו.

כזכור, לפני למעלה משנה תבע אבי אלקלעי, עורך אתר 'וואלה' לשעבר, את יאיר נתניהו בסכום של 250,000 ש"ח, לאחר שיאיר נתניהו הגדיר את אלקלעי "שתול של קרן וקסנר". מאחר והנתבע, יאיר נתניהו, לא הגיש כתב הגנה לבית המשפט, הוא חויב לשלם את סכום התביעה המלא. אולם לא מדובר היה בסוף פסוק, מאחר ופסק הדין ניתן בהיעדר הגנה. ואכן נתניהו ג'וניור הגיש בקשה לביטול פסק הדין.

בזמנו כתב עו"ד יוסי כהן במכתב למרשו יאיר נתניהו: "נדהמתי לשמוע כי ניתן נגדך פסק דין במעמד צד אחד, המחייב אותך לשלם סך רבע מיליון ש"ח בגין תביעת דיבה שהוגשה נגדך. מדובר לדעתי בתעלול בחירות".

עוד הוסיף. "על פי החוק, נתבע צריך להגיש לבית המשפט כתב הגנה תוך 60 יום ממועד קבלת כתב תביעה. במידה והתובע מצהיר כי המציא לידי הנתבע כתב תביעה ולמרות זאת זה לא הגיב - בית המשפט נותן פסק דין בהיעדר הגנה, בתביעה זו, אני לא קיבלתי מעולם את כתב התביעה, אלא רק את מכתב ההתראה (בטרם נקיטת צעדים משפטיים א.מ). מכיוון שגם אתה או מי מטעמך לא קיבלתם את כתב התביעה - פסק הדין יבוטל". הבוקר מתברר כאמור, כי לדעתה של השופטת פסק הדין לא עומד להתבטל.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה לפסק הדין: "החלטת בית המשפט מתעלמת מהעובדות ומהחוק. מעולם לא קרה בישראל שבקשה לביטול פסק דין, שניתן בהעדר כתב הגנה- לא התקבלה. בית המשפט התעלם מהעובדה שיאיר מעולם לא קיבל את התביעה, ומתעלם מהחוק שקובע את ההשלכות שנובעות מאי מסירת כתב תביעה. בכוונתו של יאיר לערער.

יאיר נתניהו אבי אלקלעי הגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד