י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חשבו שאני עובר ערוץ או מתמנה לשר"

"סיפורה של הפוליטיקה הישראלית": עמית סגל בהודעה חגיגית

אחרי שהרעיד את הרשתות החברתיות עם הודעה מסתורית שימסור, הודיע היום (שני) הפרשן הפוליטי הבכיר, עמית סגל, על הוצאת ספר הבכורה שלו לאור עולם. סגל על הניחושים: "הכי הזוי, שאלו את חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, אם אני מתמנה לשר ההתיישבות"

"סיפורה של הפוליטיקה הישראלית": עמית סגל בהודעה חגיגית
עמית סגל צילום: Miriam Alster/FLASH90

אחרי שהרעיד את הרשתות החברתיות עם הודעה מסתורית שימסור, הודיע היום (שני) הפרשן הפוליטי הבכיר, עמית סגל, על הוצאת ספר הבכורה שלו לאור עולם.

סגל כתב בחשבונות שהוא מחזיק ברשתות החברתיות, בסך כולל של מיליוני עוקבים: "והרי הודעה מרגשת: בשבועות הקרובים ייצא לאור ספרי הראשון, 'סיפורה של הפוליטיקה הישראלית' עם איורים של עמוס בידרמן".

"אנחנו אלופי העולם בפוליטיקה, עם הכי הרבה בחירות לנפש. בזמן הקורונה הלכנו יותר פעמים לבית הספר כדי להצביע מאשר כדי להוריד את הילדים. אבל עד היום אין מילה בעברית לפוליטיקה. ולא רק מילה, גם ספר לא היה", כתב סגל.

הודעתו של עמית סגל על הוצאת ספר הבכורה

"'סיפורה של הפוליטיקה הישראלית' הוא ספר דרמטי, משעשע, מותח וסוחף: על הניצחונות והטרגדיות של הגברים והאישה שעמדו בראשות הממשלה. מבן גוריון, דרך נתניהו ועד למהומה חסרת התקדים של השנתיים האחרונות שהסתיימה בינתיים בהשבעת ממשלה חסרת תקדים. ועלינו, הישראלים, שבחרנו בהם, ואז בחרנו לשלוח אותם הביתה. בכל פרק נחשפת החלטה פוליטית אחת שקיבל ראש ממשלה אחד. ההחלטות האלה שינו את חיינו לתמיד והפכו את ישראל למה שהיא", הוסיף סגל.

סגל סיפר בשיחה עם mako, על ההשערות השונות שהחלו להתפשט עם הודעתו אמש. "הכי הזוי - רזי ברקאי שאל את חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, אם אני מתמנה לשר ההתיישבות", סיפר, "ברשת ייחסו חשיבות לזה שההודעה בשעה 11, ושכתוב בה 'כאן', כך שאני עובר לתאגיד".

"סיפורה של הפוליטיקה הישראלית", שהוא ספרו הראשון של סגל, יוצא בהוצאה עצמית ולא יימכר ברשתות הספרים השונות. הוא מוצע למכירה באתר של העיתונאי, בעלות של 99 שקלים, כשהמכירה המוקדמת נמשכת עד מוצאי שבת ה-10 ביולי.

כזכור, אמש אתמול הודיע  עמית סגל כי "מחר ב-11:00 בבוקר אמסור כאן הודעה חשובה".

סגל, שמשמש כפרשן הפוליטי של חדשות 12 ובעל טור פופולרי ב ‘ידיעות אחרונות’, הרעיד את הרשת עם הודעתו וגרם לגל ניחושים באשר לתוכן הודעתו.

גולשים ברשת העלו ניחושים כי סגל יודיע על התפטרותו מחדשות 12, זאת על רקע המתיחות בינו לבין הפרשנים האחרים בערוץ במהלך התקופה האחרונה. ההוכחה היא, טענו, כי סגל החליף את תמונת הפרופיל בחשבונות הטוויטר והטלגרם שלו, כשתמונת הרקע בחשבונות שלו שהיו עד עם הלוגו של 'חדשות 12', הוחלפה בתמונה של משכן הכנסת.

כתב הבידור והתקשורת של 'ישראל היום', ערן סוויסה, כתב כי סגל "לא עוזב את חדשות 12 ולא עובר למתחרים. מנחשים שיודיע על ספר חדש".

כתב התרבות והבידור של ynet רן בוקר כתב כי "הערכות הן שמצבת כוח האדם בתחום הפוליטי בחברת החדשות לא צפויה להשתנות מחר עד השעה 11:00 וגם לא אחריה".

גולשים אחרים טענו כי ייתכן והוצע לו תפקיד פוליטי, זאת לאור דיווחים בעבר על הצעות פוליטיות שהוצעו לפרשן הבכיר, אך סגל לא נתן רמז על תוכן הודעתו, ובכך, כאמור, עורר רעש גדול בכל רשתות החברתיות.

לפני כחודשיים דווח על מתיחות בין עמית סגל לבין 'חברת החדשות' שמעסיקה אותו. סגל לא הופיע אז במהדורה וכתב הבידור של ynet רן בוקר רמז אז כי הסיבה שהפרשן עמית סגל נעדר מהמהדורה המרכזית, ביום דרמטי במערכת הפוליטית, היא אינה סתמית וכי ישנם דברים מתחת לפני השטח.

"עמית סגל נעדר היום בערב דרמטי בזירה הפוליטית מהמהדורה המרכזית של חדשות 12 ולא במקרה. חדשות קשת ועמית סגל סירבו להגיב", כך פרסם בוקר בחשבון הטלגרם שלו.

עוד ציין בוקר כי "יש מי שטוען שסגל 'כועס' על חברת החדשות, ויש מי שאומר שמדובר בסך הכול 'ביום חופש'". אך בוקר הזכיר כי "גם סגל עצמו, וגם חדשות קשת סירבו להגיב", מה שמעלה את החשד לתקרית בין הפרשן למקום עבודתו.

באותה נשימה הזכירו אז אנשי תקשורת כי במוצ"ש שלפני ההיעדרות של סגל שודר ראיון נרחב עם אשת התקשורת הערבייה לוסי אהריש, בו היא תקפה במרומז את עמית סגל. "אם אבא שלי היה מחבל היו נותנים לי לעבוד בחדשות 12?", תהתה אהריש, שככל הנראה התייחסה לאיש התקשורת חגי סגל, שבצעירותו נטל חלק במחתרת היהודית והורשע בטרור.

עוד פרסם רן בוקר כי גורמים המעורים בפרטים אומרים שסגל ביקש חופש מחברת החדשות והוסיפו כי הוא "כועס" על מכלול של דברים, ביניהם "היעדר גיבוי מוחלט". גורמים אחרים אמרו כי אין זו הפעם הראשונה שסגל מביע את כעסו. הערכה שלהם כי גם המשבר הזה, כמו קודמיו, "ייפתר כי סגל מוערך מאוד בחברת החדשות והוא יודע את זה".

לאור הספקולציות הרבות שנסובו סביב הודעתו, פרסם עמית סגל הבהרה בחשבון הטלגרם שלו: "תראו חברים. אל תבטלו תכניות כן? לא צריך להיסחף. בהצלחה גם לנבחנים מחר בבגרות. לא לוותר על זה בשביל ההודעה. זו הודעה שבשבילי היא משמחת ומרגשת ומקווה שגם בשבילכם ללא הבדל השקפה פוליטית. ולא, אני לא מתמנה לשר המים או כל דבר דומה".

עמית סגל ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד