ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפסד ראשון

מבוכה לקואליציה: ההצבעה על האזרחות נפלה - תעבור למליאה

כישלון ראשון: לאחר דיון עקר שכלל בעיקר עימותים, הוועדה המסדרת הצביעה הבוקר על העברת חוק האזרחות לוועדת חוץ וביטחון - אך ההצבעה נפלה ברוב של שלוש אצבעות, והביאה לקואליציה הפסד ראשון מאז הקמתה | כעת, ההצבעה על חוק האזרחות תעבור למליאת הכנסת

מבוכה לקואליציה: ההצבעה על האזרחות נפלה - תעבור למליאה
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

אחרי ימים ארוכים של מגעים בסיעות הקואליציה להשיג רוב לתמיכה בחוק האזרחות, הבוקר (שני) היא נחלה כישלון צורב ולא הצליחה להעביר את ההצבעה על החוק השנוי במחלוקת לוועדת חוץ וביטחון, וההכרעה תעבור למליאת הכנסת.

אחרי דיון ארוך שכלל בעיקר עימותים, הועדה המסדרת דנה על העברת חוק האזרחות לוועדת חוץ וביטחון, בהצבעה 17 חברים הצביעו נגד ו-14 תמכו, מה שהפיל את ההצבעה וגרם מבוכה לקואליציה.

משמעות נפילת ההצבעה על העברת הדיון מוועדת חוץ וביטחון, אל מליאת הכנסת תגרור הרבה כאב ראש לראשי מחנה השינוי, כשעד ההצבעה על החוק בקואליציה מקווים להשיג פשרה ולשכנע את 'מרצ' ורע"מ לתמוך בחוק.

ההערכות הן שלא ימצא פתרון בתוך הקואליציה לאור התנגדותן הנחרצת של סיעות מרצ ורע"מ, ואז יזדקקו בקואליציה לעזרה מהאופוזיציה הימנית, אך נכון לעכשיו, אלה מצידם כלל אינם מתכוונים לעזור, אלא מעוניינים לבצע את העסקה אותה הציעו בתחילת שבוע שעבר.

על פי הדיל שהציעו, נתניהו יתמוך בהארכת חוק האזרחות בחודשיים, והקואליציה תעביר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית, אך בקואליציה טרם השיבו להצעה מצד האופוזיציה הימנית.

מוקדם יותר, רמז יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ על כוונת גוש נתניהו היום בהצבעה, והצהיר שכרגע הם לא יתמכו בהארכת הוראת השעה של חוק האזרחות, אלא בחוק יסוד ההגירה.

"הוראת השעה המחוררת היא רעה ואין לנו שום עניין להעביר אותה רק כדי שהקואליציה תשרוד", רמז. "הפתרון הנכון למניעת איחוד משפחות ולשמירת הביטחון והרוב היהודי במדינת ישראל הוא ‏חוק יסוד ההגירה".

חוק אזרחות מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד