י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיקרו לנו?

מצוקת הדיור גוברת: זה הפתרון שהחל לצבור תאוצה

על אף תקופת הקורונה ומיתון המחירים שציפו לו רבים, מחירי הדיור ממשיכים לזנק ברחבי הארץ • מי הם החרדים שמצליחים להגיע לבית בלי משכנתא ל-30 שנה?

מצוקת הדיור גוברת: זה הפתרון שהחל לצבור תאוצה
בתי מגורים צילום: Miriam Alster/Flash90

שוק הדיור בישראל נמצא בזינוק מטורף כבר יותר מעשור ולא נראה שמשהו מצליח לעצור אותו. 

חיים עם משכנתא לעשרות שנים עם תשלומים חודשיים גבוהים, הפכו לחיי שגרה בקרב זוגות רבים ונתפסים כגזרת גורל עבור אלו הרוצים להגיע לבית בישראל.

אולם לאחרונה נחשפה השיטה בעזרתה עשרות משקיעים פרטיים הגיעו לדירה בחצי ממחיר השוק.

מגורם בכיר בענף נתגלה לנו כי קבוצת משקיעים פרטית אשר גילו להפתעתם כי הגעה לדירה הנכספת לא חייבת להיות קשה כל-כך.

הם החלו לרכוש קרקעות לפני הפשרה; מדובר בשטח אדמה הנמצא בתהליך שיעביר אותו מסטטוס של קרקע חקלאית לסטטוס של קרקע מאושרת לבנייה. כשייתקבל הסטטוס החדש - ניתן יהיה לבנות על הקרקע בתים ובנייני דירות.

בסופו של דבר, הסכום הכולל של קניית הקרקע ובניית הבית יהיה נמוך בכ-50% מקניית בית קיים.

קרקעות חקלאיות כאלו פרוסות במקומות שונים בארץ. אזור בולט במיוחד הוא פרדס חנה-כרכור. זה מכבר הפך אזור זה לפיסת נדל"ן רותחת. הוא מתמלא במהירות ומשמש בית כבר ליותר מ-42,000 תושבים והמספרים רק עולים ועולים. מטבע הדברים, מגמה זו הפכה נדל"ן למגורים בפרדס חנה-כרכור למצרך מבוקש ויקר.

הרצון לקניית דירה קיימת בו ייתקל בקשיים שצוינו לעיל. לכן מירב העניין הנדל"ני באזור נסוב כיום סביב קרקע חקלאית המיועדת להפשרה. פרדס חנה-כרכור מציעה מספר עתודות קרקע כאלו שמחירן אטרקטיבי כיום, אך ביום בו יוסבו למגורים הוא צפוי לטוס למעלה במהירות.

חברת "טופ פרדס חנה" הקיימת כבר 15 שנה מתמחה בזיהוי עסקאות אטרקטיביות באזור והצעתן הבלעדית ללקוחותיה. נכון להיום נשארו לה מספר יחידות קרקע אחרונות במיקום אסטרטגי במיוחד: בסמוך לצד תחנת הרכבת וכבישים 4 ו-6 וליד מתחם העסקים "ביג". מתחם זה אושר לאחרונה לפיתוח, מה שצפוי להעלות בחדות את ערך הקרקע שמסביבו. עוד לפני שזה קורה מציעה "טופ פרדס חנה" את ההזדמנות לקנות את החלקות האחרונות שנותרו פנויות בקרקע במחיר אטרקטיבי של 139,000 ש"ח.

כשתופשר הקרקע - יוכלו הקונים לבנות עליה את ביתם במחיר הגיוני ושפוי או לחלופין למכור אותה ברווח של מאות אחוזים ולהשתמש בכסף בשביל לקנות את ביתם העתידי. כבר כיום מוגדרת הקרקע על פי תמ"א 35 כצבועה בצבע צהוב. המשמעות: הגדרת קרקע במרקם עירוני - מה שהופך את הסיכוי להביאה להפשרה לגבוה במיוחד. בימים אלו מטפל עורך דין מומחה בתהליך ההפשרה מול המועצה האזורית וב"טופ פרדס חנה" בהחלט מעודדים מההתקדמות בנושא.

מתברר, אם כן, שניתן ללכת בדרך חכמה יותר מזו של רוכש הדירה הממוצע. היא אמנם מצריכה יותר אורך רוח אבל הסבלנות משתלמת ומאפשרת חיסכון עצום של מאות אלפי שקלים, ואף יותר. ומה קורה אם האישור מתעכב והקונים כבר ממש צריכים לרכוש דירה? שוויה של קרקע חקלאית נוהג לעלות עם הזמן, ככל שמועד הפשרתה מתקרב - כך שמדובר גם בהשקעה כלכלית טובה. ניתן לקנות בזול ולאחר זמן מה למכור ביוקר - וההפרש בשווי עשוי לייצר את התקציב לקניית דירה.

*הקרקע אינה זמינה לבנייה

גם אתם רוצים לבנות את הבית שלכם בחצי המחיר? 

מצוקת הדיור פרדס חנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד