ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מוכרחים להתחזק צבאית"

שר הביטחון גנץ: "המזרח התיכון על סף מרוץ חימוש"

שר הביטחון גנץ בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל: "אנו ערים לנעשה במרחב, והמדיניות שלנו חד משמעית: לא נכיל אף פגיעה בריבונות ישראל. לא באמצעות בלוני תבערה או רקטות, ולא באמצעים אחרים מצד איראן ושלוחותיה נגיב בעוצמה, על פי צרכינו ובזמן הנכונים לנו. כך עשינו בעבר וכך נעשה גם היום"

שר הביטחון גנץ: "המזרח התיכון על סף מרוץ חימוש"
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון, בני גנץ, נאם הבוקר (שני) בטקס הענקת פרס ביטחון ישראל, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, בבית הנשיא.

שר הביטחון גנץ אמר: "אני גאה בכך שדווקא בשנה המורכבת הזו, הייצוא הביטחוני נמצא במגמת עלייה ובכוונתי לפעול בכדי שהמדינה תחזק את התעשיות הביטחוניות, תחזק את עצמה. אנחנו מוכרחים להתחזק צבאית, משום שגם אויבינו מתחזקים: ביכולת הדיוק, ביכולת לבצע מתקפות סייבר, ובפיתוח כטב"מים ואמצעים שלא איימו עלינו בעבר."

עוד אמר גנץ: "בימים אלו, המזרח התיכון כולו על סף מירוץ חימוש שייפתח, אם איראן תמשיך להתקדם לעבר חימוש וסף גרעיני. מול האיומים כולם, עיננו פקוחה: מערכי ההגנה שלנו, שפותחו ברובם בישראל, פרוסים, והמודיעין עובד שעות נוספות בייצור מטרות ובזיהוי כוונות. אנו ערים לנעשה במרחב, והמדיניות שלנו חד משמעית: לא נכיל אף פגיעה בריבונות ישראל. לא באמצעות בלוני תבערה או רקטות, ולא באמצעים אחרים מצד איראן ושלוחותיה.
נגיב בעוצמה, על פי צרכינו ובזמן הנכונים לנו.

"כך עשינו בעבר וכך נעשה גם היום" מדגיש גנץ, "אנחנו פועלים כל העת, באמצעים מגוונים ובתיאום הדוק עם בעלות בריתנו ובראשן ארצות הברית. נשתף פעולה עם כל מי שירצה ורוצה להביא ליציבות ולשלום באזור."

בסיום דבריו הודה גנץ לנשיא המדינה ריבלין ואמר: "במשך כהונתך היית בקיא בצורכי מערכת הביטחון תמיד. סייעת לנו בפתיחת דלתות סגורות או כאלו שעמדו להיסגר, ובשמירה על היחסים האסטרטגיים שלנו מול מדינות רבות – כולל ארה"ב – גם בתקופות של קושי. אני מודה לך על הפעולות, הידועות והסודיות, ועל הדרך הממלכתית שתמיד נהגת בה בשמירה על ביטחון ישראל גם כשמסביב יהום הסער."

בני גנץ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד