י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרוש תקף

ליברמן: איפה אתה משקיע, בחדשנות או באברכים?

אביגדור ליברמן ממשיך בשיח השנאה למרות שנראה כי משימתו הושלמה והחרדים 'הושלכו' לאופוזיציה, בדבריו בכנס לשכת רואי החשבון באילת תקף ליברמן שוב ושוב את אורח החיים החרדי | פרוש במתקפה: "רוע של אדם שנולד במדינה קומוניסטית ושמעוניין להזיק לילדים שהוריהם אינם הולכים בדרכיו ולפגוע בפת לחמם

ליברמן: איפה אתה משקיע, בחדשנות או באברכים?
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר, אביגדור ליברמן השתתף היום (שני) בכנס לשכת רואי החשבון באילת והתייחס לשלל נושאים שעל הפרק, תוך התנגחות בלתי פוסקת במגזר החרדי.

בפתח דבריו אמר ליברמן: "אני רוצה להגדיל משמעותית את השכר לחיילי סדיר, חשוב לסמן לאותה קבוצה שהולכת וקטנה משנה לשנה שהם לא פראיירים אלא הם חלוצים, לא מזלזלים בהם אלא להפך, מעריכים אותם. אם יש זוג צעיר שעובד במשרה מלאה אז הם צריכים לקבל מעונות יום חינם ומי שלא עובד שישב עם הילדים בבית ולא הפוך, התפיסה כאשר החרדים היו בממשלה הייתה מוטעית, אנחנו נשנה סדרי עדיפויות."

על תהליך כניסתו למשרד האוצר אמר: "מדינת ישראל זה משהו שונה, מי בכלל חושב על מאה ימי חסד. סה"כ הגענו לפני שלושה שבועות וזה נראה כמו נצח. מהיום הראשון דרישות ומו"מ, שביתות ואיומים - ואנחנו רגילים. אני מאוד נהנה לעבוד עם הדרג המקצועי במשרד האוצר, תמיד הייתה תפישה שקוראים להם הפקידים או כמו שקראו להם פעם -"הפוגלים האלה". יש לנו דרג מקצועי מעולה, חבר'ה מאוד דעתניים, לא תמיד אני מסכים איתם אבל תמיד מעניין לנהל איתם דוח שיח.

האווירה בממשלה היא אחרת לגמרי, ישבתי בהרבה ממשלות וזו ממשלה מאוד לא טבעית ודי מורכבת אבל מבחינת הנכונות לעבוד והאווירה זה משהו מרענן. מי שלוקח את תפקיד שר האוצר יודע שזה תפקיד כפוי טובה ומלא סיכונים, אני לא חושש מהתוצאות האלקטורליות. הדבר הכי נכון הוא לנהל כלכלה נכונה, אני מתחייב להחליט נכון, לא מתחייב להחלטות פופולריות שזה הכי קל ומביא אותנו למקום לא נכון."

גם על נושא אישור התקציב התייחס שר האוצר: "התפקיד הכי חשוב שלי כרגע הוא לאשר תקציב שיביא לנו צמיחה. אנחנו מדינה שכבר 3 שנים ללא תקציב, פעם אחרונה שהצביעו על התקציב היה במרץ 2018. אנחנו מודעים לכל הנתונים המאקרו הכלכליים ולכן הדבר הכי חשוב זה לאפשר צמיחה. כששואלים אותי מאיפה תביאו כסף? הרי התחייבת שלא תעלה מיסים אז מאיפה תביאו כסף? הכסף יבוא מהשינויים המבניים שאנחנו מתכננים - התייעלות. אנחנו הולכים לאשר תקציב ל-14 חודשים בלבד, בהנחה שבנובמבר מאשרים את התקציב אז בנובמבר, דצמבר לא יצליחו לממש יותר מדי. למעשה אנחנו מאשרים תקציב בדיעבד לשנת 21 שאין עליו יותר מדי השפעה ותקציב 22.

"בוא נהיה ריאליים" הוסיף ליברמן: "יש לנו פחות מ- 140 יום לאשר את התקציב, במקביל כמובן יש גם את חוק ההסדרים. אני כרגע מרוכז בנושא אחד וזה התקציב וההסדרים ולהגיע לעסקת חבילה. כל עוד לא הייתה ממשלה אז כולם שתקו, ברגע שיש ממשלה ושר אוצר אז כולם מאיימים שישבתו. כל עוד לא מטפלים כולם מרוצים, כשמטפלים לא תמיד כולם יהיו מרוצים, נעשה הכול אחרי שנחשוב הרבה, עד סוף התקציב לא נגע בפטורים. אנחנו חייבים לקבוע סדר עדיפויות ברור. אי אפשר להתחיל ברגע ולטפל בהכול, לא מאמין בזה וקודם מתמקדים איפה שיש תשואה להון הכי גדולה".

ליברמן הדגיש כי "יש שלושה כיוונים שחייבים למקד שם את המאמץ, הראשון הוא כל השינויים המבניים וההתייעלות, השני הוא השקעות נכונות - אנחנו יודעים כאשר אתה משקיע בחדשנות אז המדינה מקבלת על כל שקל שבעה שקלים בחזרה אז השאלה איפה אתה משקיע, בחדשנות או בישיבות או באברכים זו שאלה קריטית. הגורם השלישי זה נושא הרגולציה, כשאתה לוקח את כל הדו"חות של כל המוסדות הבינלאומיים רואים שאנחנו המדינה עם הרגולציה הכי מסובכת ואם אנחנו נטפל בשלושת הדברים האלה אז בהחלט נוכל לשחרר עשרות מיליארדי שקלים".

חבר הכנסת מאיר פרוש אמר בתגובה להצהרתו של 'שר האוצר והמריצות' על רצונו לבטל את מימון מעונות יום להורים חרדים: "ליברמן הבטיח ומקיים: הוא הבטיח לרדוף את הציבור החרדי ולהשליך אותו למזבלה והוא בהחלט עושה צעד ראשון כדי לקיים את זה.

הניסיון לשלול באופן מפלה ופוגעני מימון למעונות יום מרבבות משפחות במגזר החרדי נובע מרוע של אדם שנולד במדינה קומוניסטית ושמעוניין להזיק לילדים שהוריהם אינם הולכים בדרכיו ולפגוע בפת לחמם. אני קורא לראש הממשלה, עד כמה שיש בידו, לבלום את היוזמה המסוכנת הזו".

אביגדור ליברמן מאיר פרוש משרד האוצר מעונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד