כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חוק האזרחות

"נאמנותו לדרך התורה": סמוטריץ' זוכה לגיבוי קריטי מהרבנים

לקראת ההצבעה על חוק האזרחות, היום רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי משחררים מכתב, בו הם מגבים את סמוטריץ' בכל החלטה שיבחר: "ההחלטות להן הוא נדרש נבחנות מתוך הקשבה לתלמידי חכמים" | ל'בחדרי' נודע כי המכתב מגיע לאחר שיחות רבות שערך עם רבנים

"נאמנותו לדרך התורה": סמוטריץ' זוכה לגיבוי קריטי מהרבנים
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier FItoussi/Flash90

ברקע הלחצים על רבני המגזר לשכנע את 'הציונות הדתית' לתמוך בחוק, היום (שני) רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי משגרים מכתב לציבור, בו הם מגבים את סמוטריץ' והתנגדותו לחוק.

בימים האחרונים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', יו"ר 'הציונות הדתית' נפגש עם מספר רחב של רבנים לקראת ההצבעה על חוק האזרחות, שצפוי לעלות הלילה. הרבנים החליטו לסמוך על החלטותיו, ולהעניק לו גיבוי מלא.

מדובר במכתב קריטי, שכן כעת יו"ר 'הציונות הדתית' יהיה רשאי לפעול על דעתם של רבני המגזר, כשעד עתה 'ימינה' ניסתה לשכנע רבנים ללחוץ על הראשון.

"הננו לחזק בזה את ידי ידידנו היקר, שליח הציבור המסור, ח"כ ר' בצלאל סמוטריץ'", פתחו במכתב. "אנו מברכים אותו על נאמנותו וישרותו להדרכתה של תורה, ולציבור בוחריו הגדול שנתן ונותן בו את אמונו".

הם המשיכו: "פעולותיו הציבוריות נעשות ברוב תבונה ושיקול דעת, בראייה מיוחדת, שדורשת הבנה עמוקה בתהליכים מעשיים ופוליטיים, בהם ידיו רב לו, ובהשקפה יהודית אמונית מבוססת ואיתנה, שמנחה אותו בכל פעילותו".

"ההחלטות העקרוניות להן הוא נדרש והשלכותיהן, נבחנות ביסודיות רבה ומתוך התייעצות תדירית והקשבה פנימית לדבר זקני. העדה וחשובי תלמידי החכמים שליט"א", הוסיפו.

הרבנים שחתמו על המכתב: הרב חיים דרוקמן, הרב חננאל אתרוג, הרב חיים גנץ, הרב דוד דודקביץ', הרב שמעון כהן והרב יהושע שפירא.

בצלאל סמוטריץ' חוק אזרחות הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד