י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אין גבול לצביעות

גפני וליצמן במתקפה: לא נהיה ה'גוי של שבת'

בעוד שעות ספורות יעלה להצבעה במליאת הכנסת חוק האזרחות, מדובר בתפוח האדמה הלוהט הראשון שהתגלגל לפתחה של הממשלה החדשה, וגם בזה הם לא מסוגלים לטפל. בקונסטלציה מסוימת תיתכן גם האפשרות שהצבעה זו תביא לפירוק הממשלה | גפני וליצמן תוקפניים במיוחד

גפני וליצמן במתקפה: לא נהיה ה'גוי של שבת'
יעקב ליצמן/משה גפני צילום: שלומי כהן, פלאש 90

יום מתוח במבחינה פוליטית התרגש על משכן המחוקקים, בעוד שעות ספורות יעלה להצבעה במליאת הכנסת חוק האזרחות, מדובר בתפוח האדמה הלוהט הראשון שהתגלגל לעברה של הממשלה החדשה, וגם בזה הם לא מסוגלים לטפל. בקונסטלציה מסוימת תיתכן גם האפשרות שהצבעה זו תביא לפירוק הממשלה.

בתוך כך בפתח ישיבות הסיעות נאמו יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני וחבר הכנסת יעקב ליצמן בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה השבועית. בדבריו תקף גפני: "פתאום כשיש להם בעיה הם מגיעים אלינו ומבקשים שנגלה אחריות, אנחנו לא נהיה הגוי של שבת שלהם", הבהיר.

עוד הוסיף: "אנחנו מגלים אחריות ופועלים להפיל את הממשלה הזאת, זו האחריות שלנו לאזרחי ישראל. הממשלה הזאת היא נזק למדינת ישראל. אין גבול לצביעות שלהם. אין זכות קיום לממשלה הזאת".

אחריו נשא דברים חבר הכנסת יעקב ליצמן, והמשיך אף הוא בקו התוקפני: "איפה נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער, שהצהירו והבטיחו שיש להם זכות ווטו בהצבעות בענייני דת ושהם ישמרו על הציבור החרדי? העברתם חוק הדיינים נגד הציבור החרדי, בלי שום ווטו. אתם מאפשרים לליברמן לפגוע קשות במשפחות החרדיות ולמנוע מהם מעונות יום, בלי שום ווטו מצידכם.

אתם ממשיכים לשקר לציבור ופוגעים בזכויות הציבור החרדי, וכעת עוד מעיזים לבקש מאיתנו להיות גלגל הצלה שלכם בחוק האזרחות. את הממשלה הרעה הזו יש לפרק ומהר ככל האפשר", הבהיר ליצמן.

משה גפני יעקב ליצמן ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד