י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוק האזרחות

עמית סגל: חושד בנתניהו; שווה להמתין ללילה

הפרשן עמית סגל מתייחס לחוק האזרחות ומסביר כי גם לקואליציה וגם לאופוזיציה יש ממה לחשוש אם החוק לא יעבור. סגל גם טוען כי לא יופתע אם נתניהו יחליט בסופו של דבר לתמוך בחוק

עמית סגל: חושד בנתניהו; שווה להמתין ללילה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה החדשה עוד לא השלימה חודש מיום הקמתה וכבר היא מטלטלת סביב חוק שבזמן אחר אולי היה עובר בקלילות, אך לא כאשר מולם ניצבת אופוזיציה בראשות בנימין נתניהו שכל מהותה היא להקשות על תפקודה של הממשלה החדשה.

הרוח שנושבת לעת עתה מכיוונו של נתניהו היא להתנגד לחוק, ובאופוזיציה רואים בכך הזדמנות כמעט חד-פעמית להביך את הקואליציה בחוק האזרחות שמפלג את הסיעות שמרכיבות אותה, לאחר שמרצ והערבים הודיעו שלא יתמכו בחוק שאוסר על איחוד משפחות.

הפרשן עמית סגל טוען כי מדובר באירוע משמעותי, על-אף ששר החוץ לפיד אמר שממשלות לא נופלות בגלל חוק כזה. סגל מסביר שיש פה כמה דינמקות מעניינות. אחת, ליפול בהצבעה חשובה כזו זו מכה לקואליציה שמצהירה שהדבר היחיד שמחבר בין חלקיה הוא ההתלכדות סביב הצבעה משותפת. כאשר רע"מ מקבלת חופש הצבעה זה מקרין על הצד הימני של הממשלה וסודק עוד את השותפות בין חברות הקואליציה.

לא פחות מרתק מה שקורה באופוזיציה: בסבירות לא מבוטלת מסביר סגל, פירות כישלון העברת החוק ידבקו באופוזיציה לא פחות מבקואליציה. בנט מצידו טוען לאופוזיציה: אל תהיו אופוזיציה למדינה ותסכנו את ביטחונה, נתניהו משיב וטוען לאנשי הימין בקואליציה כי הם למעשה הקימו ממשלה עם אופוזיציה למדינה.

סגל טוען שכדאי לחכות עד להצבעה לשעת לילה מאוחרת כיוון שהוא חושד בשני אנשים: איילת שקד ובנימין נתניהו. לטענת סגל ייתכן ונתניהו יישא נאום "אחראי" ויודיע כי הוא תומך בחוק, אך יסביר כי רצה להדגים לאזרחי ישראל את הסכנה בממשלה שהוקמה.

 

 

עמית סגל חוק אזרחות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד