י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מפקד פנימי בשטעטעלע

תוצאות הבחירות לקהילה: בעלזא, סאטמר וליטאים

זה אולי לא כל כך מעניין את הציבור בישראל, אך בקהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן נערכו היום בחירות פנימיות ושקטות בהשתתפות מאות חברי הקהילה שיצאו לבחור במועמדים השונים. 'בחדרי חרדים' עושה סדר בבחירות לקהילה הבלגית

תוצאות הבחירות לקהילה: בעלזא, סאטמר וליטאים
הבחירות לקהילה באנטוורפן צילום: מרדכי זאב שוומנפלד

תוצאות הבחירות הפנימיות לוועד קהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן התפרסמו היום (שני), לוועד הקהילה של 'מחזיקי הדת' ישנו השפעה עצומה על הנעשה בקהילה החרדית בעיר.

חברי הוועד עומדים תחת נשיאותו של הרב והגאב"ד של העיר הגאון רבי אהרן שיף, ופועלים בהכוונתו למען כל צרכי הקהילה: כשרות, חינוך, שחיטה, מילה ועוד.

אחד המצביעים הסביר בשיחה ל'בחדרי חרדים' את כוחו של הוועד: "לדוגמא, במהלך תקופת התפרצותו של נגיף הקורונה, שהייתה אתגר גדול לקהילה החרדית בעיר, נכנסו חברי הוועד תחת עובי הקורה ותיאמו את צרכי הקהילה מול הרשויות הרלוונטיות".

לדבריו, "מרבית תושבי העיר מרוצים מהתוצאות, כאשר כוחות צעירים שובצו בוועד, והתקווה היא כי הללו ירעננו את השורות ויביאו את הקהילה למקום יותר יוקרתי ונחשב".

"חברי הוועד שנבחרו נמנים על חסידיות בעלזא, סאטמר, ליטאי, כלל חסידי ועוד, וזה מוכיח את הלכידות ואת האחדות שמאפיינת את העיר ואת הקהילה העתיקה שלה", הוא אמר ל'בחדרי חרדים'.

בסיום ספירת הקולות נבחרו לחברי וועד הקהיל: ר' יעקב יצחק (איטשע) קאניג במקום הראשון עם 267 קולות, ר' שלמה שטראה עם 232 קולות, ר' שמחה גליקמן עם 277 קולות, ר' בן ציון הכהן וייסמן עם 191 קולות ור' יוסי פרייפלד עם 170 קולות.

קהילות שונות כבר פרסמו ברכות ואיחולים לנבחרים, כאשר גם מביתו של האדמו"ר מבעלזא שוגרה ברכה לר' בן ציון וייסמן, חסיד בעלזא, שנבחר לחבר וועד הקהילה.

 

 

 

אנטוורפן מחזיקי הדת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד