ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר שטען שהיהדות מפלגת

שר הדתות הודה: "טעיתי; התכוונתי למשמעות אחרת" · צפו

אחרי שאמר במליאה כי היהדות הייתה הגורם המפלג מאז הקמת המדינה, שר הדתות התייחס לאמירתו, ואמר כי טעה: "אמרתי משפט שבצדק רבים פירשו אותו הפוך ממנה שהתכוונתי" | לאחר מכן הסביר למה, לטענתו, התכוון: "המתח בין הדת ומדינה הוא הגורם המשסע"

שר הדתות הודה: "טעיתי; התכוונתי למשמעות אחרת" · צפו
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שהכעיס רבים וגרם למהומה, שר הדתות מתן כהנא הודה היום (שני) כי טעה כשאמר במליאה שיהדות - היא מה שמפלג ומשסה מאז הקמת המדינה.

כהנא התייחס לנאומו לפני כשבועיים, שבו טען כי הדת היהודית היא מפלגת ומשסה 73 שנה, ובו אמר כי ממשלת השינוי תעשה ההיפך, ותדאג שיהדות תהיה מקרבת ומאחדת יותר.

"לפני שבועיים עמדתי כאן על הבמה הזו וטעיתי", הודה כהנא. "אמרתי משפט שבצדק רבים פירשו אותו הפוך ממה שהתכוונתי, משפט שפגע בעובדי מועצות דתיות שעושים עבודת קודש ומקדשים שם שמיים במעשיהם".

הוא המשיך ואמר: "אמרתי שלצערי במשך 73 שנה היהדות היא גורם משסה ומפלג, בעוד מה שהתכוונתי לומר זה שלצער כולנו המתח בין דת למדינה הוא הגורם המשסה והמפלג".

"אני מאמין בכל ליבי שהיהדות היא הדבר שמחבר אותנו כעם. בימינו הרבה ישראלים נפגשים עם היהדות בפעם הראשונה ולעיתים גם בפעם היחידה בעת הממשק עם שירותי הדת והרבנות", הוסיף שר הדתות.

בתגובה לדבריו של כהנא, אמר יו"ר 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז :"אני שמח לראות שהשר כהנא חזר בו מטעותו והתנצל על אמירה שאמר במליאת הכנסת. כעת מצופה מהשר כהנא, להתנצל ולחזור בו מהטעות הגדולה של הקמת ממשלת כל אזרחיה".

"כהנא, עוד לא מאוחר, עצור את הממשלה הרעה הזו, בכל רגע אתה יכול להתעשת ולחזור בך מלתת יד לרמיסת היהדות, הפגיעה בביטחון ומהונאת הציבור", טען מעוז.

מתן כהנא שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד