י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר חוק האזרחות

ימצאו פתרון לפלונטר? מגעים בין שקד לעבאס

בקואליציה מנסים להגיע להבנות בינם לבין עצמם בנוגע לחוק האזרחות - שרת הפנים נפגשה הערב עם יו"ר רע"מ | נשקלת האפשרות להאריך את החוק בחצי שנה ולשדרג את מעמדן של אלף משפחות | שני ח"כים מהמפלגה האיסלאמית מודיעים כי יתנגדו בכל מקרה

ימצאו פתרון לפלונטר? מגעים בין שקד לעבאס
מנסור עבאס במליאה צילום: דוברות המליאה

לאחר שבגוש נתניהו ממשיכים להציב תנאי לתמיכתם בחוק, הערב (שני) בקואליציה מנסים להגיע לפשרה בתוך עצמם, כדי להעביר את החוק ולהימנע ממבוכה.

שרת הפנים איילת שקד נפגשה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, למרות שמפלגתו של האחרון הודיעו כי יתנגדו. פשרה שנשקלת בין שני הצדדים, היא שהחוק יוארך בחצי שנה ולא בשנה, ושכ-1,400 משפחות ישתדרג מעמדם.

למרות ההבנות להגעה לפשרה, חברי הכנסת מאזן גנאים וסעיד אלחרומי ממפלגת רע"מ הודיעו כי בכל מקרה יתנגדו לחוק, מה שמוביל לכך שהחוק לא יעבור, אלא אם כן אחד מחברי האופוזיציה יתמוך או ימנע.

מלבד רע"מ, גם 'מרצ' תצטרך לקבל את הפשרה, אם תימצא כזו, אך במפלגה מעבירים מסרים כי רק אם רע"מ יתמכו הם גם יתמכו.

בגוש נתניהו מן האופוזיציה מתנים את תמיכתם בחוק האזרחות בכך שהם יאריכו את החוק בחודשיים, והקואליציה תעביר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית, אך בקואליציה טרם השיבו להצעה מצד האופוזיציה הימנית.

הקואליציה טרם השיבה להצעה, ובגוש נתניהו כרגע דנים בתוך עצמם איך לפעול עם החוק, שצפוי לעלות בשעות המאוחרות של הלילה. המפלגות החרדיות ו'הציונות הדתית' תומכות בהתנגדות, אך ב'ליכוד' ישנם ח"כים שמעוניינים להצביע בעדו, לא כדי לסייע לקואליציה אלא מבחינה אידאולוגית.

חוק איחוד משפחות איילת שקד מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד