י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אי אמון

יעקב אשר במתקפה על שר הדתות: הרבנות זה לא עזה • צפו

ח"כ יעקב אשר תקף היום במליאת הכנסת את השר לשירותי דת מתן כהנא: "במקום לעזור באמת לרה"ר אתה רץ עם רפורמות שיחריבו אותה, הרבנות זה לא עזה... אתה רץ לרפורמות שמטרתן החרבת חזונם של מייסדי הרבנות הראשית"

יעקב אשר במתקפה על שר הדתות: הרבנות זה לא עזה • צפו
יעקב אשר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת יעקב אשר נימק היום (שני) את הצעת האי אמון של הסיעות החרדיות נגד הממשלה ותקף את השינויים שמבקש לקדם השר לשירותי דת מתן כהנא במעמד הרבנות הראשית.

אשר פנה לכהנא ואמר: "אני לא יודע מה הניסיון שלך בנושאי דת, אני לא יודע כמה באמת התעמקת ולמדת, אבל אם היה אכפת לך מעמד הרה"ר היית בא ואומר אני שר חדש, אני אדם דתי, אני קודם כל רוצה לעזור לכם בתקנים, בשיפור מערך המחשוב, שבתי הדין יראו כמו היכלות של בתי המשפט ולא ישכנו בבניינים מטים ליפול, אני בא לעזור לכם בשעות נוספות, להוסיף רבנים ודיינים כמה שצריך, ועל הרפורמות שאתה רוצה לעשות דבר עליהם עוד שנה שנתיים כשתוכיח כמה באמת באת לעזור למוסד הזה של הרבנות".

"אבל כשאתה מגיע עם רפורמות שכל מטרתן היא להרוס ולהחריב את חזונם של הרב קוק שיסד את הרבנות" תקף אשר, והוסיף: "למרות שלנו החרדים יש מחלוקת בנושאים האלה אבל היא מחלוקת לשם שמיים - אבל אתה רוצה לקחת את המסורת של הרב קוק, של הרב הרצוג, של הרב אונטרמן, שאתה בא מהציבור הזה, ואת זה אתה בא להחריב ברגל גסה? הרבנות זה לא עזה".

לסיום תקף: "הרבנות זה מוסד חשוב שצריך לקבל את המעמד שלו לפחות כמו בתי המשפט. למה אתה רץ עם את הרפורמות שלך? תוכיח את עצמך במשרד הזה שאתה באמת דואג למוסד הזה ואחרי זה תדבר על הרפורמות אם עוד תהיה לכם ממשלה בכלל". 

יעקב אשר מתן כהנא הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד