כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסגולה של בישטנא

הרבי ימריא למסע קודש ראשון עם החסידים

לראשונה מאז הוכתר לאדמו"ר, ימריא הרבי מפיטסבורג עם קהל חסידיו לבישטנא באוקראינה, מקום מנוחת האדמו"ר רבי מרדכי מנדבורנה זצ"ל הידוע כמקום מסוגל בתשעת הימים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על המסע של הרבי שהיה נוהג לטוס במשך השנים בתקופה זו

הרבי ימריא למסע קודש ראשון עם החסידים
ציון רבי מרדכי מנדבורנה בבישטנא צילום: מנדי אור

בחייו הבטיח האדמו"ר רבי מרדכל'ה מנדבורנה זיע"א, שאת הקוויטלא'ך "הקשים" יביאו אליו בתשעת הימים והוא יפעל ישועות. גם אחרי פטירתו - וכך מובא בשם הרבי בעל ה'דבר חיים' מדנבורנה זצ"ל, בשנים האחרונות נפוצה הסגולה וקיבלה תוקף עת נהגו להגיע לעלות לציונו בעיירת בישטנא באוקראינה בתשעת הימים ולהעתיר לישועה, ואכן, החסידים שנסעו למקום ראו ישועות בחוש, והדברים התפרסמו.

האדמו"ר מפיטסבורג שכבר נוהג במשך שנים עוד לפני עלותו על כס האדמו"רות, לבוא עם מנין לבישטנא וכן לציון סבו האדמו"ר רבי בערצ'י מסאטמר, הטמון בעיירת סאטמר, בנו של הרה"ק רבי מרדכל'ה מנדבורנה, אביו של בעל ה"צדקת יוסף" מפיטסבורג זיע"א.

רבים מבין חסידי החצרות לבית נדבורנה-קרעטשניף תמיד בקשו לסדר את ביקורם ועלותם לציון בזמן שהרבי היה מופיע שם במקום, כאשר הם שומעים דברי התעוררות מפיו לפני כניסתם לאוהל ולאחר מכן לומר את כל סדר התהילים ואמירת יהי רצון בהתעוררות עצומה.

בשנה שעברה בעת שהדרכים לחו"ל היו קשים הרבי לא נסע, אך חסידים ואנשי מעשה אשר שהו במקום לא וויתרו ודאגו ובקשו שימסור את שיחת ההתעוררות דרך הטלפון, ואכן פורסם אז השיחה המיוחדת והמעוררת.

השנה פורסם כרוז בחצר החסידות על נסיעה זו בראשות האדמו"ר מפיטסבורג והחלה ההרשמה, החסידים בראשות הרבי ימריאו לאחר שמחת הברית לבן הרה"צ רבי יוסף לייפער, רב קהל חסידי פיטסבורג בבני ברק, שזו השמחה הראשונה בהולדת הנכדים לאדמו"ר זצ"ל לאחר פטירתו השנה. שמחת הברית תתקיים ביום שני הקרוב. 

חסידות פיטסבורג ביטשנא בישטנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד