י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כוויות, וזיהום באיברים פנימיים

מכת המדוזות: 10 ילדים מאושפזים עם פגיעות קשות

בתוך 3 ימים - עשרה ילדים הובהלו לבית החולים איכילוב עם פגיעות קשות זאת כתוצאה מצריבת מדוזות. אחד הילדים שהובהל לבית החולים סובל מזיהום פנימי בכל הגוף. פרופ' גלטשטיין: "לא להיכנס בתקופה הזו לים ששורץ במדוזות - זה מסוכן"

מכת המדוזות: 10 ילדים מאושפזים עם פגיעות קשות
חדר ניתוח בשניידר צילום: דוברות ביה"ח שניידר

בתוך 3 ימים - עשרה ילדים הובהלו לבית החולים איכילוב עם פגיעות קשות זאת כתוצאה מצריבת מדוזות. כך דיווחה יולן כהן בחדשות 12.

על פי הדיווח, חלק מהילדים אושפזו במצב קשה. חלקם הגיעו עם כוויות ואף חשש לפגיעה באיברים פנימיים. אחד הילדים שהובהל לבית החולים סובל מזיהום פנימי בכל הגוף.

פרופ' מיגל גלטשטיין ממיון ילדים באיכילוב ממליץ, עקבות רצף המקרים הקשה: "לא להיכנס בתקופה הזו לים ששורץ במדוזות - זה מסוכן".

על-פי ההערכות, מאות אלפים מדוזות צפויות להגיע לחופי ישראל כבר בשבועות הקרובים. כך טען ל-ynet, דור אדליסט, אקולוג ימי מאוניברסיטת חיפה ומייסד האתר "מדוזות בע"מ" שנבנה בשיתוף האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה.

"עד כה הציבור דיווח לנו על תצפיות של מדוזות ברוב חופי ישראל", אמר אדליסט. "בימים הקרובים אני מניח שהחופים כבר יתמלאו במדוזות. זה נראה כמו נחיל טיפוסי של מאות אלפי מדוזות עד מיליונים". כמו כן, נראה כי המדוזות ישהו באזורנו כשישה שבועות. אדליסט הוסיף: "בממוצע הן נמצאות פה עד השבוע הראשון של אוגוסט כי אז המים מתחממים מדי והזרמים מוציאים אותן צפונה".

"בדרך כלל יהיו פחות מדוזות בחופים סגורים עם מפרצים. בנוסף, צריך לזכור כי הזרימה שלהן היא מדרום לצפון, כך שבימים הראשונים שבהם ייראה הנחיל יהיו פחות מדוזות בחופי הצפון. אם כבר נכנסתם למים, עדיף שזה יהיה עם בגד ים ארוך או חליפת שחייה", הסביר אדליסט.

מדוזות אשפוז כוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד