י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת סיום כהונתו

הח"כ תוקף את ריבלין: "יקיר השמאל הפרוגרסיבי" • צפו

יו"ר מפלגת 'נעם' חה"כ אבי מעוז התייחס לסיום תפקידו של הנשיא ריבלין ותקף אותו: "יקיר השמאל הפרוגרסיבי" | בנוסף התייחס לאבותיו של ריבלין, שהיו צאצאי תלמידי הגאון מווילנא: "לא היה מימוש בדרכיהם בכהונתו"

הח"כ תוקף את ריבלין: "יקיר השמאל הפרוגרסיבי" • צפו
אבי מעוז צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ברקע המשברים והעימותים בכנסת, הערב (שני) יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז התייחס לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לקראת סיום כהונתו מחרתיים.

"זה הזמן המתאים לבחון מספר דוגמאות כיצד חה"כ לשעבר ריבלין הפך בתור נשיא ליקיר השמאל הפרוגרסיבי", פתח בנאומו. "הוא הינו דור שמיני בארץ וצאצא של תלמידי הגאון מווילנא".

מעוז טען: "לצערנו, כהונת הנשיאות של ריבלין לא הייתה מימוש של דרכי אבותיו אלו, ואפילו לא ביטוי נאמן של דרכו של המחנה הלאומי, עליו נמנה ריבלין לאורך השנים".

"מי שאמר לפני שנים רבות לאחר ביקור ב'טמפל' רפורמי "הייתי כל כך מופתע, מדובר בעבודת אלילים, לא ביהדות", הפך להיות המחבק והמכיר המוביל בלגיטימיות של התנועה הרפורמית, כאילו היא אכן חלק מהיהדות", תקף.

"מי שדיבר רבות על מהותה של ישראל כמדינה יהודית, נשא את נאום ארבעת השבטים וקידם את תכנית 'תקווה ישראלית' יחד עם ארגוני שמאל קיצוניים, שחזונה הוא גיבוש זהות ישראלית משותפת ליהודים וערבים." תקף מעוז והזכיר את עוונותיו של ריבלין.

"מי שכיו"ר הכנסת דיבר על הצורך לפעול כדי למנוע התבוללות בקרב יהדות התפוצות", הזכיר יו"ר 'נעם', "הביע תמיכה בנישואי התבוללות כאן בארץ, ואיחל ליהודייה וערבי שהתחתנו 'בריאות ושמחה'".

"אני מאחל לעם היושב בציון ולמדינת ישראל, שהנשיא הנכנס יפעל לאחדות בקרב העם היהודי ולהתחשבות הוגנת במיעוט הערבי ובשאר המיעוטים החיים כאן ושכהונתו תהיה נאמנה יותר למדינת ישראל כמדינה יהודית", סיכם מעוז.

אבי מעוז מפלגת נעם הגאון מווילנא ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד