כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לשקד ובנט אין אומץ"

ברע"מ מצטערים: עם נתניהו זה לא היה קורה

ברקע המגעים של עבאס עם שקד סביב חוק האזרחות, גורם בכיר במפלגת רע"מ טוען כי המשבר לא היה מגיע למצב הנוכחי, אם המפלגה הייתה הולכת עם נתניהו: "איתו לא היינו מגיעים למצב הזה" | בנוסף תקף את ראשי 'ימינה': "אין להם לגיטימציה ציבורית"

ברע"מ מצטערים: עם נתניהו זה לא היה קורה
נפתלי בנט/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לפני ההצבעה על חוק האזרחות, ובעקבות אי ההסכמה בקואליציה, הערב (שני) במפלגת רע"מ טוענים כי לא היו מגיעים לסיטואציה הזו.

לפי גורם בכיר במפלגה, שמצוטט על ידי העיתונאי מוחמד מג'אדלה, אם רע"מ הייתה הולכת להקים ממשלה עם יו"ר האופוזיציה, המשבר לא היה מגיע למצב הזה, והוא כנראה היה נפתר ממזמן.

‏"אם היינו מקימים ממשלה עם נתניהו לא היינו מגיעים למצב הזה", טען הגורם ותקף את ראשי 'ימינה', "לשקד ובנט אין אומץ ולגיטימציה ציבורית לקבל החלטות שממשלות נתניהו כבר קיבלו בעבר".

בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד נפגשה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, למרות שמפלגתו של האחרון הודיעו כי יתנגדו. פשרה שנשקלת בין שני הצדדים, היא שהחוק יוארך בחצי שנה ולא בשנה, ושכ-1,400 משפחות ישתדרג מעמדם.

למרות ההבנות להגעה לפשרה, חברי הכנסת מאזן גנאים וסעיד אלחרומי ממפלגת רע"מ הודיעו כי בכל מקרה יתנגדו לחוק, מה שמוביל לכך שהחוק לא יעבור, אלא אם כן אחד מחברי האופוזיציה יתמוך או ימנע.

מלבד רע"מ, גם 'מרצ' תצטרך לקבל את הפשרה, אם תימצא כזו, אך במפלגה מעבירים מסרים כי רק אם רע"מ יתמכו הם גם יתמכו.

מפלגת רע"מ בנימין נתניהו איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד