ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בתום לילה לבן

מבוכה ראשונה לקואליציה: חוק האזרחות נפל, ח"כ שיקלי התנגד

מליאת הכנסת דנה הלילה בחוק האזרחות והוא עלה להצבעה כהצעת פשרה שהושגה בקואליציה, כהארכת תוקף לחצי שנה. המגעים להשגת רוב נמשכו עד הרגע האחרון, ההצבעה הוכרזה כהצעת אמון - אי אמון בממשלה, ובסיומה הצביעו 59 חברי כנסת בעד החוק, 59 נגד - וההצעה נפלה

מבוכה ראשונה לקואליציה: חוק האזרחות נפל, ח"כ שיקלי התנגד
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

המבחן הראשון של הקואליציה הסתיים בכישלון, לאחר שחוק האזרחות שעורר מחלוקת לא אושר במליאה, האופוזיציה יחד עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי הצביעו נגד והפילו את החוק שנהפך להצעת אי אמון.

בעד החוק הצביעו – 59 ונגד החוק הצביעו –59 מה שהביא לתיקו, שקובע כי החוק לא עובר, התוצאה הגיעה לפני שעה קלה סמוך לשעה 07:00 בבוקר לאחר מרתון דיונים לאורך כל שעות הלילה.

בטרם ההצבעה אמר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי כי ראש הממשלה מבקש לראות בהצבעה כהצבעת *אי* אמון בממשלה. "מי שמצביע בעד אישור הצו מביע אמון בממשלה. מי שמצביע נגד אישור הצו מביע אי אמון בממשלה".

חוק האזרחות והכניסה לישראל קובע עיקרון לפיו שר הפנים לא יעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב האזור, ולתושב או אזרח איראן, לבנון, סוריה ועיראק. כן קובע החוק כי מפקד האזור לא יהיה רשאי להעניק לתושב אזור יהודה, שומרון וחבל עזה היתר לשהייה בישראל.

עם זאת, החוק מגדיר חריגים וסייגים לאיסור על הענקת אזרחות, היתר הישיבה או היתר שהייה בישראל. מקצתם של החריגים היו בחוק מלכתחילה, ורובם נוספו בתיקוני חקיקה ב- 2005 וב- 2007. סייגים אלה מאפשרים מתן היתרים לבני זוג וילדים, היתרים למקרים הומניטריים מיוחדים, היתרים למטרת טיפול רפואי, עבודה או למטרה זמנית שלא תעלה על שישה חודשים.

שרת הפנים, איילת שקד בחשבון הטוויטר: "מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות".

מ'ימינה' נמסר בתגובה: "האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, לא הצליחה להפיל את הממשלה, אבל יחד הם פגעו פגיעה ישירה בביטחון ישראל והפקירו את גבולותיה. ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. זו הסיבה שהם באופוזיציה, ושם ישארו. מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון - שהמדינה תעלה באש. הממשלה הזו תתקן את מה שהוא וחבריו עשו".

בליכוד מסרו: "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ מהממשלה הישראלית פלסטינית הראשונה, התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל. בעבר, דברים מסוג זה נכפו על ידי החלטות שיפוטיות. הפעם לא הייתה כל הצדקה לעסקת השוחד שנדחתה על ידי הכנסת. הליכוד דורש מהממשלה לעשות את המעשה הציוני ההכרחי והנכון שנהנה מרוב עצום בכנסת ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה. החוק מהווה פתרון כולל ואמיתי לאתגר איחוד המשפחות, המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים".

חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד