ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאות לקוחות

למכירה: אישורי קורונה מזויפים למעבר בנתב"ג

חוזרים מחו"ל ורוצים להתחמק מביצוע בדיקת קורונה? תחקיר של כתב התעופה והתיירות של "ישראל היום", שמעון יעיש שחושף: בעבור 100-600 ש' תוכלו לרכוש אישור מזויף ברשת. "אף אחד לא ייתפס - המערכות בארץ לא מסונכרנות ועובדה שזה עובר חלק". עוד בתפריט: תו ירוק ואישור לבדיקה סרולוגית

למכירה: אישורי קורונה מזויפים למעבר בנתב"ג
נתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ישראלים רבים טסו וצפויים לטוס בחודשים הקרובים לחו"ל. בשונה ממה שהתרגלנו לפני תקופת הקורונה, כעת הטיסה מצריכה מאיתנו סדרה של בדיקות, מילוי טפסים ולעיתים גם בידוד. תחקיר "ישראל היום" מגלה שרבים מוצאים דרכים לעקוף את ההגבלות, בין היתר באמצעות רכישת בדיקת קורונה מזויפת ברשת, שאותה הם מציגים בכניסה לארץ ובכך מסכנים את כלל הציבור.

כל מי שמגיעים לישראל, כולל תיירים זרים, מחויבים בביצוע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני החזרה לארץ, אם שהו יותר מ-72 שעות בחו"ל. נוסף על כך, ישנן לא מעט מדינות שדורשות מישראלים להציג תוצאה שלילית לבדיקת קורונה בהגעה אליהן, בדיקות שבוצעו בטווח של 72 שעות לפני הטיסה לחו"ל.

יש לא מעט ישראלים שמוותרים על הטיסה בגלל התהליך, ומתברר שיש מי שרוכשים תוצאות מזויפות לבדיקות קורונה ברשת. בקבוצות שונות בטלגרם, שחלקן מונות גם יותר מ-200 אלף חברים, מציעים גולשים טפסים מזויפים של בדיקות קורונה שליליות במחירים של 600-100 שקלים. מחירי בדיקות קורונה באירופה נעים לרוב בין 50 ל-70 יורו, לעיתים זה אפילו יקר יותר מהתעודה המזויפת.

ומהצד השני, בשיחות עם המוכרים הם מספרים שבכל שבוע יש להם כמה עשרות לקוחות, ועד כה כולם חצו את מעברי הגבול ללא בעיה. אך מתברר שיש גם "עוקצים" בעולם המפוקפק הזה. דוגמה לכך היא מוכר המכונה shelby, שהבטיח לאחד מלקוחותיו שיספק עבורו תעודה - ונעלם מייד עם גביית התשלום.

אחד המוכרים של הטפסים המעידים כביכול על קבלת תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מספר כי: "אני מוכר גם תו ירוק אם תרצה, אישורים לבדיקות סרולוגיות, בדיקות קורונה ליציאה מישראל ולחזרה לארץ. אף אחד לא נתפס עד עכשיו ואין סיכוי שזה יקרה, המערכות בארץ לא מסונכרנות ובקושי בודקים, ועובדה שזה עובד חלק".

בשיחה איתו הוא מציע לנו לרכוש את הבדיקה תמורת 300 שקלים, ואת ההעברה הוא מבקש לעשות באמצעות מטבע וירטואלי.

לצורך התחקיר, רכשנו מאותו מוכר בדיקה וקיבלנו כעבור כמה שעות תעודה שמוכיחה שכביכול ביצענו בדיקת קורונה בהונגריה לפני הטיסה לישראל, מה שכמובן לא קרה.

מותר לציין את הסכנה הגדולה במכירת תוצאות מזויפות של בדיקות קורונה. חולים שחוזרים מחו"ל יכולים לעלות על טיסות מבלי להיבדק, ולהיכנס לארץ ללא כל הפרעה. חשוב לזכור שכולם מחויבים לבצע בדיקת קורונה לאחר הנחיתה בנתב"ג, אך תוצאות רבות מגיעות בטווחים של 48-24 שעות ויותר, ובזמן הזה רוב החוזרים לארץ יכולים להסתובב בחופשיות וללא הגבלה.

כאמור, רכשנו את תוצאות הבדיקה שהגיעו לידינו, וכפי שניתן לראות בתמונה, קשה מאוד לזהות שלא מדובר בבדיקה מקורית. בדיקות הקורונה קלות מאוד לזיוף, ובטפסים שהגיעו לידינו, של נבדקים שחזרו מרומניה, מיוון, מטורקיה וממדינות נוספות, כל מה שיש במסמך זה חתימת רופא, הודעה על כך שהנבדק נמצא שלילי לקורונה, ותו לא. אם כן, מדובר בטפסים שקל מאוד לזייף, וכל שהזייפנים צריכים לעשות הוא לשנות שם ותאריך מבדיקות קודמות, ולבודקים בנמלי התעופה כמעט אין אפשרות לגלות את הבלוף.

נתב"ג קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד