י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערה במערכת הפוליטית

דרמת חוק האזרחות: "כשהשקר הופך לשיטה"

לאחר לילה ארוך, חוק האזרחות המתוקן נפל בהצבעה במליאה - כשחברי גוש נתניהו התנגדו. בגוש חגגו את הנפילה: "בלמנו מהקואליציה להעביר חוק מחורר שהיה מסכן את בטחונה של המדינה" | מנגד, בקואלציה התאכזבו: "מדינת ישראל ניזוקה"

דרמת חוק האזרחות: "כשהשקר הופך לשיטה"
ההצבעה על חוק האזרחות צילום: דוברות הכנסת
אחרי דיונים ומגעים שנמשכו שבועות שלמים, הבוקר (שלישי) חוק האזרחות עלה להצבעה במליאה ונפל, למרות שממשלת השינוי ביצעה בו שינויים כדי שהצד השמאלי יוכל לתמוך בו.
 
120 חברי הכנסת, שכולם נשארו ערים כל הלילה עד להצבעה, התייחסו לדרמה במערכת הפוליטית, כשחברי הכנסת של האוזפוציה וחלקים מהקואלציה התנגדו לחוק, ורוב הקואלציה תמכה בו.
 
"‏מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טירוף כזה מימיו", תקפה שרת הפנים איילת שקד. "ביחד הם הפילו את חוק האזרחות. ניצחון גדול לפוסט ציונות".
 
יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדבריה: "‏כשהשקר הופך לשיטה: התחייבת הלילה לעבאס ומרצ לאשר איחוד אלפי משפחות, לסירוס החוק ולהפלתו שהעניק לך ולעבאס ולפריג׳, ששולטים בך, את מפתחות זכות השיבה".
 
"הפכת אותו לחוק רע ומסוכן. עכשיו שימי בצד פוליטיקה קטנה גלי אחריות ותגיעי איתנו להבנות על חוק יסוד ההגירה", הוסיף.
 
חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד' הגיב גם הוא לדרמה: "חוסר הניסיון וחוסר החיבור בין מרכיבי הקואליציה הם שהפילו את החוק. היום נעשה צעד גדול בדרך להפלת הממשלה, כי ברגע שהם מבינים שהם לא יודעים לעבוד יחד - יכול מאוד להיות שימיה של הממשלה מתקצרים משמעותית".
 
"למרות שבמרצ וברעמ העדיפו להצביע בעד אחדות הממשלה, האיסור הגזעני על איחוד משפחות בוטל!", חגג יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה, "ניצחון לעשרות אלפי משפחות שחיכו קרוב לשני עשורים בשביל הזכות לחיות יחד".
 
חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שהתלבט עד הרגע האחרון ובסוף הצביע נגדו, הגיב: "‏הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה".
 
"שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000. ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע״ם ומרצ", תקף.
"ברכות לשורפי האסמים מהליכוד, סמוטריץ, והמפלגות החרדיות שיחד עם טיבי, עודה ועופר כסיף נצחו הלילה את טובת מדינת ישראל", תקף שר הדתות מתן כהנא. גם יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס: "עמדתנו הבסיסית היא נגד החוק - נמנענו הפעם כי הגענו להסכם למען משפחות שסובלות שנים ארוכות".
 
"מאחר וההצבעה היתה אמון - 2 ח"כים הצביעו בעד. צריך לעשות בדק בית ולבדוק לאן פניו של כל ח"כ מועדות", ציין עבאס.
 
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין כתב לאחר נפילת החוק: "ברכות לבנימין נתניהו וחברי הגוש שלו. גם לא הצליחו להפיל את הממשלה וגם הפילו את חוק איחוד משפחות ופגעו בבטחון המדינה".
 
"מי היה מעלה על הדעת, שגוש נתניהו יביא הישג אדיר עבור הרשימה המשותפת ויהפוך לאידיוט השימושי שלה. פעם היו אומרים: ביבי או טיבי. היום נוצרה ברית חדשה: ביבי וטיבי", תקף אלקין.
חוק כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד