י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ציטט את הרמב"ם

במליאת הכנסת: כשסמוטריץ' פנה לבחורי הישיבה · צפו

במהלך נאום ארוך שכלל שאלות מהרשתות החברתיות, יו"ר 'הציונות הדתית' התייחס לאפשרות שראש הממשלה ומפלגתו ירצו לחזור לחיק הימין, וכשציטט מהרמב"ם פנה לבחורי הישיבה שהיו ביציע: "החברים למעלה ודאי יודעים" · צפו

במליאת הכנסת: כשסמוטריץ' פנה לבחורי הישיבה · צפו
תלמידי הישיבה ביציע צילום: ישכר זלמנוביץ'
לפני ההצבעה על חוק האזרחות, בניסיון למשוך את הזמן, עלו הלילה רוב חברי הכנסת בזה אחר זה  לנאום על דוכן המליאה. בקואלציה מרחו את הזמן למצוא פשרה ובאוזפוציה ניסו לקבל החלטה כיצד להצביע.
 
אחד מהנואמים הארוכים, הוא יו"ר הציונות הדתית' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שעלה על הדוכן ונאם קרוב לשעה שלמה. במהלכה, השיב סמוטריץ' על שאלות מהרשתות החברתיות, ובאחת מהתשובות פנה לבחורי ישיבה שישבו ביציע האורחים.
"אנחנו אנשים מאמינים, ומאמינים ששערי תשובה לא ננעלו", פתח בנאום במליאת הכנסת. "אבל צריך לדעת שהרב קוק כותב ב'אורות התשובה', שהתשובה היא מצד אחד קל שבקלים ומצד שני היא קשה שבקשות".
 
"תשובה זה תהליך עומק שהחוטא צריך לעבור. יש בזה הכרת החטא, עזיבת החטא, חרטה וקבלה לעתיד. לומר שאני אופטימי - קצת קשה, כיוון שבנט הקים את ברית האחים ב-2013 ואחר כך נשבע שהוא לא יחזור על זה, וחזר על זה שוב", הוסיף סמוטריץ'.
 
הוא המשיך: "וכשהוא הלך להרפתקאת 'הימין החדש', התרסק מתחת לאחוז החסימה ובזבז קולות ימין ובגללו שנתיים, עד היום, אין ממשלת ימין - ואחר כך הוא התנצל ואמר 'למדתי', והנה עוד פעם השתמש וזרק".
 
"אנחנו יודעים שהאומר אחטא ואשוב אחטא ואשוב, אין מספיקים בידו לעשות תשובה'", ציטט יו"ר 'הציונות הדתית' ופנה לבחורי הישיבות, "ואנחנו גם יודעים שהרמב"ם אומר, והחברים פה למעלה ודאי יודעים: 'כ"ד שמעכבים מן התשובה הם מעכבים, הם אינם מונעים'".
 
"אז שערי תשובה לא ננעלו. אם יחליטו בנט ושותפיו לחזור בתשובה, אבל תשובה שלמה ואמיתית. אבל אני אומר בצורה חד משמעית - זה לא יהיה אירוע שאפשר לעבור עליו מסדר היום בקלות", סיכם.
מליאת הכנסת בחורי ישיבות בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד