י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הפסד למתנגדי החיסונים

בג"ץ דחה עתירה לעצור את חיסון הקטינים

עתירה שהוגשה על ידי קבוצת מתנגדי החיסונים, 'ועדת החקירה האזרחית', נדחתה על הסף על ידי שופטי בג"ץ | הקבוצה דרשה לעצור את חיסוני הקטינים, אך השופטים קבעו: "אין בידינו להתערב בשיקול דעת רפואי" | היום: קבינט הקורונה ייתכנס, משרד הבריאות ימליץ על הגבלות

בג"ץ דחה עתירה לעצור את חיסון הקטינים
ילד מתחסן צילום: דוד כהן, פלאש 90
בג"ץ דחה אתמול עתירה שהוגשה על ידי ארבעה פעילים מארגון בשם 'ועדת החקירה האזרחית', שפנה למשרד הבריאות בדרישה להפסיק את השימוש בחיסון בקרב קטינים בישראל ונענה בשלילה. לטענת העותרים, הדברים נעשו בחוסר סמכות ותוך מניעת שקילה של חלופות. 
 
"העותרים מבקשים כי ניתן צו ביניים אשר יורה על איסור מוחלט להזריק את החיסון לקטינים – זאת מאחר שלדבריהם החיסון גורם לתופעות לוואי חמורות ומסכן את חייהם, בשעה ש'הווירוס כמעט ונעלם לחלוטין וידועות תרופות מועילות ומעולות כנגדו'", כתבו בפסק הדין השופטים דוד מינץ, יוסף אלרון ואלכס שטיין. כך מדווח הבוקר מתן וסרמן ב'מעריב'.
 
השופט שטיין הוסיף: "נכון נעשה אם נדחה על הסף גם את יתר טענות העותרים, שעיקרן הצורך הנטען להגן על ילדי ישראל ועל שאר תושבי המדינה מפני נזקי החיסון. העותרים מבקשים כי נעדיף את עמדתם על פני זו של הרשויות המוסמכות". 
 
"טענה זו נדונה לכישלון מאחר שאין בידינו להתערב בשיקול דעת רפואי - מקצועי כל אימת שהפעלתו לא נפגמה בפגם היורד לשורש העניין כדוגמת שיקולים זרים, או אי־סבירות קיצונית. לפי הדין הישראלי, התחסנות נגד נגיף הקורונה איננה בגדר חובה משפטית, אלא בגדר זכות שמימושה נתון לבחירה אוטונומית של כל אזרחית ואזרח".
 
בתוך כך, היום צפוי להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון בצעדים שיש לבצע בניסיון להוריד את נתוני התחלואה בישראל. משרד הבריאות צפוי להציג בפני חברי קבינט שורת המלצות שנועדו להתמודד עם מצב התחלואה הקיים, ובמקביל יסייעו להימנע מחדירת מוטציות חדשות של נגיף הקורונה לישראל.
 
בין השאר מדובר בבדיקת חובה לכל החוזרים מחו"ל ביום הרביעי לאחר הנחיתה בישראל, הרחבת מספר המדינות המחייבות בידוד, ותו ירוק שיחול בעיקר על מבוגרים וכן על ילדים. במסגרת התו הירוק במתכונת מצומצמת, תחול חובת הצגת תו ירוק במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של אנשים, כדוגמת מופעים שאליהם מגיעים ילדים וכן בכניסה לבתי האבות. כך מדווח הבוקר עיתון 'מעריב'.
 
על פי המלצת משרד הבריאות, ההגבלות הללו ייכנסו לתוקף במקרה שנגיע ל-1,000 נדבקים חדשים ביום. בנוסף, בקבינט צפויה לעלות האפשרות לקיום מבצע ארצי לאכיפת חובת עטיית המסיכות במקומות סגורים באמצעות אלפי פקחים עירוניים, זאת לצד מאות שוטרים. 
 
 
בעקבות הדבקה נרחבת של מחוסנים, במשרד הבריאות שוקלים גם לחייב בידוד מחוסנים שהיו במגע עם חולים מאומתים, כדוגמת הורים לילדים שנדבקו בקורונה.
בג"ץ חיסון ילדים מתנגדי חיסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד