י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"התרגשות ושמחה"

הלילה: אלפים נכנסו לתפילה בקבר יוסף

אלפי בני אדם מהארץ ומחוץ לה, הגיעו הלילה לבקר ולהתפלל בקבר יוסף שבשכם, לפי הנחיות הקורונה: "להתחבר לשורשים העמוקים ביותר שלנו" | המועצה האזורית שומרון: במהלך האירוע נהג ערבי התנגש בעמדה של חיילי צה"ל; האחרונים ירו בו ופצעו אותו

הלילה: אלפים נכנסו לתפילה בקבר יוסף
כניסה לקבר יוסף בשכם צילום: דובר צה"ל
כמידי חודש, גם הלילה (בין שני לשלישי) התאפשרה כניסת יהודים לקבר יוסף הצדיק שבשכם, תחת אבטחה ביטחונית. המארגנים שמו דגש גם על נושאי הבטיחות לאור האסונות בתקופה האחרונה. 
 
כ-3,000 בני אדם הגיעו על פי הגבלות הקורונה ועל פי הלקחים שהופקו מהאסונות. מתנדבי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון פרסו מחסומים מראש ונערכו עם סדרנים בכוחות מתוגברים.
 
מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי במהלך האירוע התקבל דיווח על נהג פלסטיני משכם שהתנגש בעמדה של חיילי צה"ל. החיילים ירו בו ופצעו אותו. מצבו לא ברור.

יוסי דגן ומח"ט שומרון//צילום: רועי חדי
"אנחנו זוכים להגיע פעם בחודש לקבר יוסף, וההתרגשות והשמחה גדולים", אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "להגיע למקום הקדוש, להתחבר לשורשים העמוקים ביותר שלנו, ובאותה מידה צער גדול על כך שאנחנו נאלצים להיכנס רק בלילה".
 
"אני קורא ודורש מממשלת ישראל להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי לקבר יוסף, להחזיר את צה"ל לנוכחות מלאה במקום הקדוש הזה. יש דברים שהם מעל הפוליטיקה", הוסיף.
קבר יוסף תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד