ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא רצינו לפרסם"

השר ממרצ חושף: זה מה שסוכם עם שקד ובנט

שרת הפנים סיכמה עם יו"ר רע"מ שחוק האזרחות יוארך בחצי שנה ולא בשנה, ושדרוג מעמדם של 1,600 פלסטינים: "הסכמתי לאותו מתווה שדרעי נתן לפני שלוש שנים" | אלא שהשר עיסאווי פריג׳ טען אחרת: "ההסכם העניק ליותר מ-3,000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי"

השר ממרצ חושף: זה מה שסוכם עם שקד ובנט
עיסאווי פריג' צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

לאחר שהחוק לא הצליח להשיג את הרוב בהצבעה במליאה, הבוקר (שלישי) התגלו חילוקי דעות בממשלת השינוי לגבי הפשרה שהושגה על חוק האזרחות.

שרת הפנים איילת שקד, שהייתה בדיונים ובמגעים במשך כל הזמן האחרון כדי למצוא פשרה, טענה לאחר ההצבעה על החוק כי מדובר בשדרוג מעמד ל-1,600 פלסטינים והוא יוארך בחצי שנה.

"הסכמתי לאותו מתווה שדרעי נתן לפני 3 שנים", אמרה שקד הבוקר. "שדרוג מעמד של 1,600 מבוגרים שנמצאים שנים רבות בישראל. אבל הלילה נתניהו וסמוטריץ' בחרו (שוב) בפוליטיקה קטנה ומכוערת ושתישרף המדינה".

"בניגוד לכל טענות 'האידאולוגים' של הימין שהשקר הפך לשפתם השניה, החוק לא שונה, אפילו לא בפסיק, הוא עבר בנוסח המקורי לחצי שנה", הוסיפה.

אלא שהשר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג׳ מ'מרצ' טען כי מדובר בשדרוג מעמדם החוקי של יותר משלושת אלפים משפחות, וכי ראשי 'ימינה' הסכימו לסעיף הזה. פריג' טען כי הסתירו את הסעיף הזה כדי לא לגרום לימין להתנגד.

''ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3,000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל", אמר בראיון ל'רדיו נאס', "לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו''.

איילת שקד נפתלי בנט חוק אזרחות עיסאווי פריג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד