י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ייתנו דין וחשבון"

"מתוך מרירות ותסכול": רה"מ בנט מתייחס לראשונה להפסד הצורב

ראש הממשלה נפתלי בנט מתייחס לפני זמן קצר לראשונה להפסד הצורב של הקואליציה בהצבעה על חוק האזרחות ותוקף את האופוזיציה וגם את חבר הכנסת ממפלגתו - עמיחי שיקלי שהצביע נגד החוק | רה"מ בנט: "הם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם"

"מתוך מרירות ותסכול": רה"מ בנט מתייחס לראשונה להפסד הצורב
בנט במשכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט דיבר הבוקר (שלישי) במסיבת העיתונאים לחשיפת התכנית הלאומית להפחתת הרגולציה והביורוקרטיה והתייחס להפסד הצורב במליאה לאחר דיון לילי שערך 15 שעות ובסופו נפלה הוראת השעה של חוק האזרחות.

"גם היום אזרחי ישראל מתוודעים למרחק בין הכנסת לבין החיים האמיתיים של כולנו", פתח בנט. "מגיע לאזרחי ישראל ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושלא עוסקת כל היום בעצמה".

בנט עבר לתקוף את האופוזיציה שנלחמה נגד החוק בו תמכה בשנים עברו: "האופוזיציה פגעה הלילה פגיעה ישירה בביטחון המדינה, בכוונת תחילה. מתוך איזושהי מרירות ותסכול, הם בסוף פגעו בטובת המדינה".

בנט המשיך לתקוף, כולל את חבר מפלגתו שהצביע נגד והיה אחראי ישיר לנפילת החוק: "כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל, והם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם".

"גם כאן", אמר בנט, "כמו בדברים אחרים שהם הזניחו, אנו נתקן את העניין, נטפל בזה ונספק לציבור פתרונות טובים".

ראש הממשלה בנט הוסיף ותקף: "ח"כים כמו שיקלי הולכים אחרי נתניהו כמו החלילן מהמלין. שיקלי התבלבל. שעה לפני ההצבעה הוא אמר באופן חד משמעי: אני לא אצביע נגד החוק".

"אנחנו מסתכלים קדימה, אמר לסיום. "אני מבקש להחזיר את הדיון ואת תשומת הלב לנושאים שאנחנו רוצים לקדם. בסוף, לילות לבנים בכנסת ותרגילים פוליטיים קטנים לא עוזרים למי שרוצה להקים עסק, לעשות קניות למשפחה ולסיים את החודש בשלום. הממשלה שלנו היא ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושעוסקת בתיקון".

המבחן הראשון של הקואליציה הסתיים הבוקר בכישלון, לאחר שחוק האזרחות שעורר מחלוקת לא אושר במליאה, האופוזיציה יחד עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי הצביעו נגד והפילו את החוק שנהפך להצעת אי אמון.

בעד החוק הצביעו – 59 ונגד החוק הצביעו –59 מה שהביא לתיקו, שקובע כי החוק לא עובר, התוצאה הגיעה לפני שעה קלה סמוך לשעה 07:00 בבוקר לאחר מרתון דיונים לאורך כל שעות הלילה.

מדוברות הליכוד נמסר בתגובה: שיא החוצפה של בנט. הוא מדבר על פגיעה בביטחון המדינה?! מי שהקים קואליציה חלשה שנשענת על קולות השמאל הקיצוני ומפלגות פוסט ציונייות שלא יעשה קולות של מי שסופר את ביטחון ישראל. שיגיד לציבור את האמת- שהוא מוכן לעשות ה-כ-ל כדי לשמר את שרידותו הפוליטית.

בנט העדיף לנהל משא ומתן עם השמאל הקיצוני ועם האנטי ציונים ורק שלא לדבר עם הליכוד ומפלגות הימין.

במקום לדון בפתרון הציוני הפשוט שהצענו- להאריך את צו השעה בחודשיים-שלושה ואחריהם להצביע על חוק יסוד הגירה, הוא בחר להתעלם מאיתנו. במקום, הוא ושקד המשיכו במכירת החיסול של ארץ ישראל ואיפשרו את חוק השיבה.

הליכוד דורש מהממשלה לעשות את המעשה הציוני ההכרחי והנכון שנהנה מרוב עצום בכנסת ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה. החוק מהווה פתרון כולל ואמיתי לאתגר איחוד המשפחות, המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים.

חוק אזרחות עמיחי אתאלי עמיחי שיקלי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד