י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיור מצולם בשכונה החרדית

בית שמש: הסחבת מצד הרשויות - התושבים זועקים לעזרה

'בחדרי חרדים' סייר עם תושבי שכונת רמה ד' בבית שמש בין בתי הכנסת והמקוואות במקום, ושוחח עמם על הבעיות הקיימות ועל הפניות לעירייה שאינן נענות | צפו

בית שמש: הסחבת מצד הרשויות - התושבים זועקים לעזרה
רמה ד' בית שמש צילום: ישי ירושלמי

בעקבות תלונות שהתקבלו במערכת 'בחדרי חרדים' מצד תושבי רמה ד' בבית שמש, לפיהן קיימת הזנחה מצד העירייה כלפי צורכי התושבים בשכונה, יצא 'בחדרי חרדים' לסיור בשכונה כדי לבדוק מקרוב אחר התפתחות השכונה והבעיות שמלוות אותה.

במהלך הסיור שמענו את התלונות, ראינו את הבעיות, עקבנו אחרי המכשולים והעלינו לידיעת הציבור את הטענות העיקריות.

מקווה טהרה

הטענה המרכזית של התושבים נוגעת לבניית המקוואות.

לפני כחצי שנה העירייה נתנה הקצאה גדולה לבניית מקווה טהרה, אך השטח עדיין שומם. התושבים המודאגים שפנו, פעם אחר פעם, למי שכיהן בתפקיד יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית בית שמש, שמעון גולדברג, בבקשה לקדם את בניית המקווה - נענו בהתחמקויות חוזרות ונשנות.

לעת עתה בניין המקווה עומד וקיים. מדובר במבנה מפואר שנבנה לפני זמן רב, אך עד כה טרם ניתנה האפשרות להשתמש במקום. המבנה סגור על מנעול ובריח.

גם במקרה הזה, הפניות לעירייה נענו בתשובות של "עוד מספר ימים, ממש בעוד כמה שבועות". עברה חצי שנה ומשפחות השכונה נאלצות ללכת בחום, לתפוס אוטובוסים ולהגיע עד לשכונות מרוחקות שם כן קיימת האפשרות לטבול כדת וכדין.

בתי הכנסת

עם אכלוס התושבים הראשונים בשכונה, ההקצאות נותרו על המפה בלבד. רק כאשר תלמידי גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי טוביה וייס, תפסו יוזמה והציבו קראוון שישמש כבית תפילה זמני - העירייה החליטה לחלק את השטח בפועל לשימוש התושבים.

אך גם אז, החלוקה לא בוצעה לפי קריטריונים מסודרים ואין להם עד היום טופס 4.

בנוסף לכך, אין תשתיות מים תקינות בבתי הכנסת, אין מערכת חשמל תקינה, אין דברים בסיסיים נוספים בבתי הכנסת כשירותים וכדומה. ואין התחשבות מינימלית בתנאי התושבים שצריכים לפלס דרך בין הפועלים, חומרי הבנייה שמפוזרים ללא סדר ודהרת הטרקטורים שפועלים מטעם העירייה והיו אמורים לסיים את עבודתם מזמן.

כמו כן, מספר קראוונים שהוקצו לבתי כנסת נבנו בצורה לא תקינה, כאשר הם עוצבו ונבנו בצורה שמתאימה לאכלוס גן ילדים, או כיתות לימוד.

בעניין זה ציינו מתפללי בית הכנסת של גאב"ד העדה החרדית, כי מול שורת המחדלים הללו, כל מה שמפריע לעיריית בית שמש זה קראוון אחד של הגאב"ד ואותו החליטו לפנות מטעמים של תקינות וחוק וסדר, בשעה שאין זכר לדברים הללו בכל השכונה מסביב.

יו"ר ועדת תכנון ובנייה בבית שמש, שמעון גולדברג, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בנוגע למקוואות - המקווה ממתין לאישור כיבוי אש, בנוגע למקווה הטהרה הונפק היתר בניה בימים הקרובים בעזהשי"ת יתחילן בביצוע".

מטעמה של ר"ע בית שמש עליזה בלוך לא נמסרה תגובה עד כה.

מקווה טהרה בית כנסת בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד