י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024

האם משתלם לבצע הובלה קטנה? תלוי את מי שואלים

צריכים להכביר מקרר ממקום למקום, קבלתם בלון במתנה או שאתם רוצים לרכוש מוצר כלשהו מיד 2 אך מתלבטים אם ההובלה לא תעלה יותר מהפריט ותהפוך את העניין ללא כדאי? מדובר באחד הלבטים הנפוצים במדינת ישראל אך כפי שתראו בשורות הבאות, הפתרון יכול להיות הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, וכל מה שצריך בדרך כלל הוא להכיר את שירותי ההובלות הקטנות

האם משתלם לבצע הובלה קטנה? תלוי את מי שואלים
הובלות צילום: 123rf

מה זה הובלה קטנה?

האמת היא שהובלה קטנה הוא מושג מעט קריטי, מכיוון שלקוחות לא תמיד מבינים למה הוא מתייחס. אז אם אנחנו כבר כאן, אולי כדאי לעשות קצת סדר בנושא.

הובלות קטנות מסתכמות בדרך כלל בפריט אחד או מספר פריטים בודדים, הן לא אורכות יותר מידי זמן אך יחד עם זאת, עשויות להיות מלוות באמצעים נוספים כמו מנוף או פירוק והרכבה.

ברוב המקרים, מדובר על הובלה של פריט בודד כמו ספה, ארון, שולחן, מקרר, מכונת כביסה, מדיח וכדומה.

מדובר בהובלה שנפוצה מאוד בישראל כשדוגמאות נפוצות אפשר למצוא בקרב סטודנטים שגרים בדירה שכורה, אם בלקוחות שרכשו מוצר יד 2 וצריכים להעביר אותו לבית שלהם או בכל מקרה שבו אתם בסך הכל צריכים להעביר פריט כלשהו ואין לכם מקום ברכב.

איך בוחרים מוביל להובלה קטנה?

בניגוד להובלה גדולה כחלק ממעבר דירה, בהובלות קטנות אתם בדרך כלל יכולים להיות יותר גמישים בכל הקשור לתאריך שלה.

לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא לא לעשות את ההובלה דווקא בחודשים הכי עמוסים של המובילים, יולי ואוגוסט, שכן בתאריכים הללו המחירים של ההובלות עולים משמעותית.

בנוסף, מומלץ מאד לבחור בחברת הובלה קטנה שיש לה איזה טנדר קטן, ולא בחברת הובלות גדולה עם משאית ענקית.

חברות גדולות כאלה הן חברות שיש להן גם הוצאות גדולות ומין הסתם זה יבוא לידי ביטוי במחיר שהיא גובה, גם אם מדובר בהובלה קטנה.

אם תרצו להוזיל משמעותית את עלות ההובלה, תמיד תוכלו להצטרך להובלה קיימת של איזה חבר או שכן.

מצד המוביל, אנחנו בטוחים שהוא ישמח להרוויח עוד קצת כסף על הדרך ומצדכם, סביר להניח שזה ישתלם כי תקבלו איזושהי הנחה על ההובלה.

לפני שאתם מזמינים את המוביל, ציינו בפניו את כל הפרטים החשובים. האם יש מעלית בבניין, באיזו קומה אתם גרים, כמה פריטים אתם צריכים להעביר, באילו פריטים מדובר והאם יש חניה.

במידה ומדובר במספר פריטים, אנחנו ממליצים לכם לשלוח תמונות או סרטון וידאו למוביל, על מנת שיוכל להעריך את מורכבות העבודה.

לעיתים, לקוחות חושבים שמדובר בהובלה די פשוטה ומאמינים שיהיה בסדר, בפועל המוביל מגלה בדירה שהמקרר לא יוצא מהדלת ושצריך לפרק אותו, מה שכמובן ייקר את ההובלה.

האם משתלם לבצע הובלה קטנה?

התשובה לשאלה הזו תלויה בדרך כלל בסוג הפריט שאתם מעוניינים להעביר, ובעוד משתנים כמו המרחק, הקומה, האם יש מעלית, חניה והאם אתם צריכים פירוק והרכבה של הפריט.

אם נתייחס לאלמנט של המרחק, נוכל לציין שככל שהמרחק בין נקודת המוצא ליעד יהיה גדול יותר, כך סביר שעלות ההובלה תהיה גבוהה יותר ושיהיה לכם פחות משתלם לעשות אותה.

ניתן לפתור את הסוגיה הזאת באמצעות הזמנת מובילים מקומיים שלא צריכים לנסוע מרחקים כדי להגיע אליכם. אחת הדרכים למצוא מובילים כאלה היא באתר 'בקטנה' אשר מקשר אתכם עם מובילים להובלות קטנות ברחבי הארץ.

במידה ואתם גרים בקומה גבוהה ואין לכם מעלית בבניין, יתכן מאד שההובלה תעלה לכם יותר ולא בטוח שישתלם לכם לעשות אותה מפני שתצטרכו להזמין מנוף לקומות גבוהות.

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים קומה גבוהה? בדרך כלל עד קומה 5 סביר להניח שלא יהיה שינוי משמעותי במחיר, אך מקומה 5 והלאה זה בהחלט סיפור אחר.

במידה והפריט שאתם רוצים להעביר מצריך פירוק והרכבה, צפו לעלייה משמעותית במחיר שתהפוך את ההובלה שלכם למשתלמת פחות.

לדוגמא, במידה ואתם רוצים להוביל ארון 5 דלתות כבד מעץ מלא, המובילים יצטרכו לפרק אותו בדירה שממנה אתם מבצעים את ההובלה ולהרכיב אותו בדירה שלכם.

כמובן שיש הבדלים במחירים של שירות פירוק והרכבה, בהתאם לסוג הפריט והמורכבות הכרוכה בזה.

איך תקבלו את ההחלטה האם לבצע את ההובלה?

הובלה קטנה יכולה להיות תהליך קצת מתסכל, לאור העובדה שלא פעם אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים עליה יותר מעלות הפריט שאתם רוצים להעביר.

לכן, נשמח להציע לכם איזה שהוא כלל דרך שיסייע לכם לקבל החלטה ולקבוע האם ההובלה משתלמת לכם או לא.

נתחיל בזה שבמידה ועלות ההובלה יקרה יותר מעלות הפריט שאתם רוצים להעביר, סביר להניח שההובלה לא תהיה משתלמת ושעדיף לכם לרכוש מוצר חדש עם הובלה מהחנות.

בנוסף, במידה והפריט שלכם מצריך פירוק והרכבה ואתם מגלים שתצטרכו לשלם פי שניים מעלות הפריט עצמו, זה בטח לא ישתלם לכם.

קחו למשל דוגמא, אם יש לכם מכונת כביסה ישנה שהעלות שלה היא 500 שקלים וההובלה שלה עולה 600 שקלים מסיבות כאלה ואחרות, לא בטוח שישתלם לכם לעשות אותה.

יתכן מאד ששווה לכם להתאמץ קצת יותר מבחינה כספית ולרכוש כבר מכונת כביסה חדשה, עם אחריות והובלה שכלולה במחיר.

לכן, לפני שאתם מחליטים אם לסגור עם המוביל או לא, עשו את כל החישובים מראש על מנת שלא תמצאו את עצמכם משלמים תעריפים לא משתלמים.

חברת הובלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד