י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כאב ראש נוסף

ח"כ אבידר מודיע כי הוא מתנגד ל"חוק העריקים"

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו שהודיע בהקמת הממשלה שיפעל באופן עצמאי, מכריז היום שיתנגד לחוק שמאפשר פרישה של ארבעה ח"כים ממפלגה לטובת סיעה משותפת | "עליית מדרגה ברף השחיתות הפוליטית בישראל"

ח"כ אבידר מודיע כי הוא מתנגד ל"חוק העריקים"
ח"כ אלי אבידר צילום: דוברות הכנסת

ח"כ אלי אבידר שהתאכזב בחלוקת התפקידים בממשלה החדשה והודיע כי יפעל באופן עצמאי, מודיע היום (שלישי) כי לא יתמוך בחוק שמאפשר לארבעה ח"כים לפרוש מהמפלגה ולהקים סיעה נפרדת. אבידר מנמק את החלטתו להתנגד לחוק, מאחר ולדעתו הוא ממשיך ואף מעצים תרבות פוליטית קלוקלת, שגוש השינוי בא לשנות.

החוק מאפשר לארבעה ח"כים לפרוש ממפלגת ולהקים סיעה נפרדת גם אם הם אינם מהווים שליש סיעה. בקואליציה אולי תלו תקוות בחוק הזה שיאפשר לפצל את הליכוד ביום שייפרדו מרע"מ ומנסור עבאס, אך כעת כאמור אין להם רוב להעביר אותו בעקבות התנגדותו של אבידר.

"החוק המדובר יכול להיקרא גם 'חוק העריקים'", מנמק אבידר את התנגדותו ומציין כי "הוא עליית מדרגה ברף השחיתות הפוליטית בישראל. ארבעה חברי כנסת שרוצים להצביע עם הקואליציה מטעמים אידאולוגיים ומצפוניים יכולים לעשות זאת גם מספסלי האופוזיציה".

לדברי אבידר, "מטרת החוק היא אחת: לעודד עריקים פוליטיים מהמחנה אליו הם משתייכים בתמורה לג'ובים וכיבודים".

ח"כ אבידר מסביר כי "בימים האחרונים, שלפני השבעת ממשלת השינוי, היה חשש גדול שהאופוזיציה תצליח לשכנע חברי כנסת מגוש השינוי לערוק אליה. אין זה מתקבל על הדעת שאנו נפעל באותה הדרך של הממשלה שבאנו לשנות".

"הציבור בחר בנו כדי להביא שינוי ותיקון ולא כדי שנמשיך לעשות את אותם הדברים בדיוק, כותב אבידר ומבהיר כי "ציבור הבוחרים זכאי שנתחיל לפרוע את ההבטחות שהבטחנו במהלך השנה האחרונה. לא נאכזב אותו".

אלי אבידר עריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד