י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ברגע האחרון

צפו: שקד וקיש מנסים לשכנע את ח"כ שיקלי

בבוקר, קצת לפני ההצבעה על חוק האזרחות, תועדו ח"כ קיש מהליכוד והשרה שקד כשהם מנסים לשכנע ברגע האחרון את שיקלי שיצביע לפי האינטרס שלהם | צפו

צפו: שקד וקיש מנסים לשכנע את ח"כ שיקלי
קיש ושקד מנסים לשכנע את שיקלי צילום: צילום מסך

כדי שכל צד יבטיח את האינטרס שלו בחוק האזרחות, הלילה (בין שני לשלישי) גם בקואליציה וגם באופוזיציה קיימו שיחות ומגעים קדחתניים עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי.

שיקלי, שכזכור לא נכנס עם מפלגתו, 'ימינה', לממשלת השינוי, וכעת הוא נע בין האופוזיציה לקואליציה, התלבט עד הרגע האחרון כיצד להצביע. מצד אחד, הוא תומך בחוק האזרחות, אך מן העבר השני ההצבעה הייתה הצבעת אי אמון בממשלה, והוא מעוניין שהיא תיפול.

בשעות המוקדמות של הבוקר, נצפה שיקלי עם חברי הכנסת יואב קיש מ'הליכוד' ואיילת שקד מ'ימינה', כששניהם מנסים לשכנעו להצביע עם הצד שלהם. בסוף התיעוד, שפורסם ברשתות החברתיות, שיקלי נראה מותש מהדיון כשהוא מסמן עם הידיים שהם לא בסדר.

בסופו של דבר, שיקלי בחר להצביע נגד חוק האזרחות, יחד עם האופוזיציה, לאחר שהקואליציה הגישה חוק מתוקן, לפיו יקדמו את המעמד של אלפי פלסטינים והחוק יהיה תקף רק לחצי שנה.

"הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק", תקף שיקלי לאחר ההצבעה. "כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה".

"שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000. ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע"ם ומרצ", הוסיף.

ראש הממשלה בנט תקף את שיקלי ואמר בין היתר: "ח"כים כמו שיקלי הולכים אחרי נתניהו כמו החלילן מהמלין. שיקלי התבלבל. שעה לפני ההצבעה הוא אמר באופן חד משמעי: אני לא אצביע נגד החוק".

עמיחי שיקלי איילת שקד יואב קיש חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד