י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מעשה חמור ביותר"

קריאה ליועמ"ש: בדוק חשד למרמה והפרת אמונים בהתנהלות ממשלה

בעקבות טענתו של שר מ'מרצ' כי מספר המשפחות שישדרג מעמדם הוא כ-3,000, הרבה יותר ממה שהציגה השרה שקד - חה"כ משה ארבל קרא לבדוק חשד למרמה והפרת אמונים בהתנהלות הממשלה | בפניה ליועמ"ש, כתב: "הממשלה שיקרה ביודעין ובכוונה לחברי הכנסת"

קריאה ליועמ"ש: בדוק חשד למרמה והפרת אמונים בהתנהלות ממשלה
אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע השמחה באופוזיציה מנפילת החוק בהצבעה, באופוזיציה פנו היום (שלישי) ליועץ המשפט לממשלה מנדלבליט, ודרשו ממנו שיבדוק חשד למרמה והפרת אמונים בהתנהלות הממשלה.

במכתב, ששיגר חבר הכנסת משה ארבל מש"ס ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נימק את הדרישה בכך שהשרה שקד אמרה במהלך הלילה כי תיתן אשרה ל-1,600 פלסטינים, אלא שבבוקר השר לשת"פ אזורי עיסוואי פריג' טען כי מדובר ב-3,000 משפחות.

"חובתה החוקית של הממשלה היא להציג מצג אמת בפני חברי הכנסת בדבר הסכמים שקיימים בין סיעות הקואליציה", כתב ארבל במכתבו. "תכליתה של חובה זו היא ליתן לח"כים אפשרות לשקול כהלכה את כלל השיקולים על מנת לקבל החלטה מושכלת ומודעת".

הוא המשיך: "דבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי מציגים תמונה קשה וחמורה לפיה נציגת הממשלה בדיון בכנסת שיקרה ביודעין ובכוונה לחברי הכנסת בנושא בו נשאלה ישירות, על מנת לקדם את עניינה של הממשלה בהשגת רוב בהצבעה".

"מדובר במעשה חמור ביותר שמעלה על פניו חשד ממשי לעבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין, בהיותו מעשה מרמה שפוגע או מבקש לפגוע בציבור וביכולת נציגיו לכלכל ולשקול כדבעי את הצבעותיהם. אבקשך לבחון את הצורך בפתיחה בחקירה בעניין זה שתתמקד בחשד לקיום עבירה של מרמה והפרת אמונים", סיכם.

משה ארבל אביחי מנדלבליט איילת שקד חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד