ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"פיצוץ חברתי"

לבנון על סף קריסה: ישראל הציעה לסייע

אחרי שראש הממשלה הלבנוני פנה היום למדינות העולם בבקשה לסייע ללבנון, העביר היום שר הביטחון בני גנץ הצעה לסייע למדינה דרך כוח יוניפי"ל | בישראל חוששים מההשלכות הצפויות במידה והמדינה מצפון תקרוס

לבנון על סף קריסה: ישראל הציעה לסייע
ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב צילום: ממשלת לבנון

בשל המצב ההולך ומחמיר בלבנון, שר הביטחון העביר היום (שלישי) הצעה לסיוע הומניטארי למדינה, דרך יוניפי"ל, הכוח הצבאי שאחראי לשמירת השלום ומוצב בגבול בין לבנון לישראל. במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר המתרחש בלבנון, כשהחשש הוא מההשלכות הצפויות במידה והמדינה מצפון תקרוס.

מוקדם יותר היום הזהיר ראש הממשלה הלבנוני חסאן דיאב כי המדינה קרובה ל"פיצוץ חברתי". בפגישה עם שגרירים זרים הוא קרא לעולם להציל את לבנון ולא לקשור את הסיוע להקמת הממשלה החדשה. "אין לשפוט את העם הלבנוני על המעשים של המושחתים", אמר דיאב.

מצבה של לבנון החמיר בחודשים האחרונים בצל משבר הקורונה ואחוזי העוני זינקו. החשמל בחלקים נרחבים במדינה אינו פועל באופן רציף ואזרחים עטים על מוקדי הסיוע המקומיים.

"לאור המצב הכלכלי הקשה בלבנון, ועל רקע ניסיונות חיזבאללה להכניס ללבנון השקעות איראניות, פנה שר הביטחון גנץ, באמצעות גורמי הקישור בצה"ל ליוניפי"ל בהצעה להעביר סיוע הומניטארי ללבנון", נמסר היום מלשכתו של שר הביטחון.

שלשום, בטקס חניכת אנדרטת צד"ל במטולה, אמר גנץ: "כישראלי, כיהודי וכאדם, הלב כואב למראה התמונות של הרעבים ברחובות לבנון – ישראל כבר הציעה בעבר סיוע ללבנון, וגם כיום אנו נכונים לפעול, ולהשפיע על מדינות נוספות שיסייעו ויושיטו יד למען צמיחתה ויציאתה מהמשבר".

שר הביטחון לבנון סיוע כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד