י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לסכל את השיחות"

איראן מאשימה את ישראל בתקיפת אתר גרעיני

באיראן מאשימים באופן רשמי את ישראל בתקיפה שחודש שעבר של אתר הקשור לשרשרת ייצור הגרעין במדינה. "המשטר הציוני ביצע פעולות אלה כדי לאותת שהוא יכול לעצור את איראן ולהגיד שאין צורך לדבר עם איראן"

איראן מאשימה את ישראל בתקיפת אתר גרעיני
הפיצוץ באיראן צילום: מתוך הסרטון

איראן מאשימה באופן רשמי את ישראל בפיגוע חבלה ביוני האחרון, שלפי הדיווחים באיראן כיוון למתקן גרעיני "אזרחי" ליד טהראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA.

על פי הדיווח, דובר הקבינט עלי רביעי אמר כי "התקיפה ביקשה לסכל את השיחות המתמשכות בווינה בנוגע להחייאת הסכם הגרעין של טהראן עם מעצמות העולם". סוכנות הידיעות IRNA ציטטה את רביע שאמר כי פעולות מסוג זה רק מחזקות את איראן.

"המשטר הציוני ביצע פעולות אלה כדי לאותת שהוא יכול לעצור את איראן ולהגיד שאין צורך לדבר עם איראן", אמר רביע. "אבל בכל פעם שקרה חבלה, כוחנו גדל" הוסיף.

סוכנות הידיעות AP פרסמה, כי איראן מסרה פרטים מעטים על המתקפה על מרכז גרעיני גדול הממוקם בקראג', עיר הנמצאת כ-40 ק"מ צפונית-מערבית לבירת איראן. ב-23 ביוני הודיעה הטלוויזיה הממלכתית כי מדובר בניסיון התקפה נגד בניין השייך לארגון האנרגיה האטומית באיראן, לטענת איראן לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.

תעלומה באיראן: מחסנים הקרובים למפעל הצנטריפוגות עלו באש

ההודעה האיראנית מגיעה יממה לאחר ששריפה גדולה פרצה אתמול (שני) בסביבות השעה 19:00 בעיר קראג' שבאיראן, במבנה אותו הגדירו במדינה כ"מחסן או "מפעל" . מדובר באזור מיוחד שבו נמצאים מחסנים של המשטר האיראני. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, "דווח על פיצוץ גדול שהתרחש במחסן במערב טהרן". מדובר באזור שבו הותקף מפעל צנטריפוגות בחודש שעבר.

על פי סוכנות החדשות האיראנית הרשמית למחצה (ISNA), "האש הגדולה פרצה בקבוצת מחסנים הממוקמים ממערב למדינה". לפי הדיווח, השריפה התרחשה במחסנים של מפעלים באזור מיוחד של המשטר האיראני בקראג', והמקום נראה מלא בעשן שחור שנראה למרחקים. "מקום השריפה היה מחסנים גדולים שבו אוחסנו כל מיני סחורות, אפילו מכשירי חשמל ביתיים", כתב אחד העיתונאים שמסקר את איראן, "כל אחד מהם עם שטח של כ-60 מ"ר עלו באש", הוסיף.

איראן וינה הגרעין האיראני תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד