י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היו לנו הבטחות סותרות"

איילת שקד שוברת שתיקה ומגיבה להכל

פחות מיממה לאחר שחוק האזרחות נפל, שרת הפנים התייצבה באולפנים והתייחסה לכך, תוך שהיא תוקפת את האופוזיציה: "היא הצביעה נגד המדינה היהודית" | בנוסף התייחסה להפרות הבחירות: "היו לנו הבטחות שהיו סותרות" | ב'ליכוד' וב'ציונות הדתית' השיבו: "היא לא תטיף לנו מוסר"

איילת שקד שוברת שתיקה ומגיבה להכל
אולפן חדשות. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי שחוק האזרחות נפל למרות הסיכומים בתוך הקואליציה, הערב (שלישי) שרת הפנים איילת שקד שברה שתיקה, והתייחסה לנושא בכמה ראיונות באולפני הטלוויזיה.

שקד, שהייתה במגעים ובשיחות כבר כמה ימים לגבי חוק האזרחות, השיבה בהתקפה על הטענות של גוש נתניהו, התייחסה להתנגדות של חברה למפלגה עמיחי שיקלי והודיעה כי תעלה את החוק שוב.

"האופוזיציה הצביעה נגד המדינה היהודית", תקפה בכירת 'ימינה' בראיון ל'כאן 11'. "אם לאופוזיציה באמת היה אכפת מהמדינה ולא מהתרגילים הפוליטיים שלה - היא הייתה מצביעה בעדו".

"לצערי נתניהו בחר בתרגיל פוליטי במקום לבחור בטובת המדינה. החוק הזה כל כך חשוב ומשמעותי שלא האמינה שהאופוזיציה תשחק בו", הוסיפה.

שרת הפנים התייחסה להתנגדותו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי ב'חדשות 12' ואמרה: "מרצ ורע"ם עשו צעדים קשים, אבל מי שהפיל את החוק הוא עמיחי שיקלי שהצביע נגד, נגד השב"כ ונגד המדינה היהודית".

"על מה את מתלוננת?", תהה העיתונאי עמית סגל והמשיך, "אלו השותפים שבחרתם בעצמכם, אתם בסוף הקמתם ממשלה עם גורמים פוסט ציוניים וגורמים אנטי ציוניים, החברים שלכם זה מוסי רז, אז מה אתם רוצים? מה אתם תוקפים שאין לכם רוב?".

"זה חוסר אחריות לאומית. אנחנו היינו צריכים להשיג רוב – אבל צריך להגיד אף פעם מפלגת אופוזיציה לאומית לא התנגדה לחוק הזה, צריכים לעשות הכול כדי להעביר אותו", טענה שקד.

בנוסף, היא הגיבה כלפי הסתירות בקואליציה לגבי הסיכומים שהיו: "הסיכום זה על 1,600 פלסטינים, הבדיקה הפרטנית אם הייתה מעלה משהו הייתה בתוך אותם 1,600. אנחנו נערכים לקבלה של אלפי פניות של בקשות אזרחות, זה דבר רע למדינת ישראל - גם בהיבט הביטחוני וגם בהיבט הלאומי".

"היו לנו הבטחות שהיו סותרות", השיבה על ההפרות הבחירות של מפלגתה בכניסתה לממשלת השינוי. "אנחנו בסוף הגענו לסיטואציה הזאת אחרי שניסינו תקופה ארוכה להקים ממשלת ימין".

"אני אשת ימין ומייצגת את הימין, אני עובדת עברו הציבור שלו ועבור כלל האזרחים. זה ממשלה שהיא ממשלת אחדות, ממשלה עם הרבה קצוות", סיכמה.

ב'ליכוד' הגיבו: "איילת שקד שהפרה את כל הבטחותיה לציבור והקימה ממשלה מסוכנת עם מרצ ורע״מ לא תטיף לנו מוסר. אנחנו גאים בכך שבלמנו הלילה את מכירת החיסול של בנט ושקד למנסור עבאס".

"נביא את חוק יסוד ההגירה - החוק היחיד שימנע כניסת מסתננים פלסטינים לישראל - ונראה אם שקד תצביע בעדו", הוסיפו.

גם במפלגת 'הציונות הדתית' התייחסו לדבריה של שקד: "זה כבר הפך לשיטה. איילת שוב משקרת. איילת מכרה את האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל למנסור עבאס. מנענו אתמול את זכות השיבה הפלסטינית".

איילת שקד מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד