י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאור יום ובכוחות משולבים

דרמה: פשיטת פתע על כת 'לב טהור' בגואטמלה; שניים נעצרו

אחרי שהוגשו לפני 3 חודשים, כתבי אישום חמורים כנגד חמישה ממנהיגי הכת הרודנית 'לב טהור', בשעות האחרונות פשטו משטרת ארה"ב ומשטרת גואטמלה על מתחם הכת ועצרה שניים מהמנהיגים אחרי מעקב ממושך | 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהמעצר הדרמטי של השניים לאור יום

דרמה: פשיטת פתע על כת 'לב טהור' בגואטמלה; שניים נעצרו
העצורים בגואטמלה צילום: באדיבות המצלם

משטרת ארצות הברית ומשטרת גואטמלה המקומית פשטו על מתחם הכת החרדית הקיצונית 'לב טהור' ועצרו לפחות שניים, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, יואל ושמואל וינגרטן, משרידי כנופיית לב טהור בגואטמלה, נעצרו בשעות האחרונות על ידי המשטרה המקומית. שאר חברי הכנופיה שחטפה והתעללה בילדים, מרצים עונשי מאסר ארוכים בכלא בארה"ב.

שני העצורים היו שייכים לכנופיה שחטפה והתעללה בילדים של בני הכת ומזה זמן רב משטרת גואטמלה וסוכני FBI ניסו לעלות על עקבותיהם של שניים נוספים, אך הם הצליחו לחמוק, בין הייתר בגלל שהתלבשו כמו המקומיים כדי לחמוק ממעצר והקשו על תפיסתם.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודש מרץ 2021 הוגשו בארה"ב, כתבי אישום נגד חמישה ממנהיגי כת 'לב טהור', ונחשפו פרטים על מעשיהם המחרידים. לאחר ששניים מילדי הכת ברחו לניו יורק, הם נחטפו על ידי ראשי הכנופיה והוטסו למקסיקו.

על פי החשד לילדה בת 14 ניתנה במתנה צנצנת דבש, לצד קפה וטלפון סלולרי כדי לתקשר איתה. באמצע הלילה המנהיג נחמן הלברנץ חטף את הילדה ואת אחיה מביתם לעבר שדה התעופה בסקרנטון שבפנסילבניה בארה"ב, כשהם מחופשים לילדים גויים - כולל כובעים ובגדים של המותג סופרמן וספיידרמן, הם הוטסו למקסיקו תוך שימוש בדרכונים של ילדיו של הלברנץ עצמו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי כתב האישום, ייתכן שהטיסה הבאה של הקורבנות הייתה לטהרן בירת איראן, אלמלא נתפסו. בזמן החטיפה, הכת האנטי-ציונית ביקשה מקלט ברפובליקה האיסלאמית של איראן. לאחר מצוד בינלאומי שארך שלושה שבועות, האחות והאח אותרו במלון סיטי במקסיקו וחזרו לאמם לניו יורק. שלושת חברי הכנופיה הוטסו לניו יורק על ידי ה-FBI, כשהם אזוקים. שם הם הצטרפו לעוד שני חסידים שהיו מחופשים גם הם לגויים בזמן החטיפה וכולם יחד נעצרו עד תום ההליכים.

למרות המעצרים, חברים אחרים בכנופיית 'לב טהור' לא נרתעו, ושלושה חודשים לאחר מכן, על פי החשד, ניסו מספר חברי הכת לחטוף ילד מאמו המתגוררת בניו יורק, החוטף איים והבהיר לאם כי הם לא ירפו עד שילדיה יחזרו לקהילה בגואטמלה.

רק נציין בכלליות כי חלק מהאישומים נגדם הם מכות, התעללות, הרעבה, בידוד, אלימות קשה, ה-FBI דיווח לשופטים, כי במהלך תקופה זו ביקשה הנהגת 'לב טהור' מקלט לכלל קהילת 'לב טהור' ברפובליקה האיסלאמית של איראן.

קהילת לב טהור גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד