ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מבוכה נוספת לבנט

בדקה ה-90: חוק פטור גיוס לבנות ירד מסדר היום

מבוכה שנייה נוספת לקואליציה בתוך יממה. האופוזיציה הלוחמנית הצליחה לסכל את הארכת הוראת השעה המאפשרת מעקב אחר בנות דתיות שמבקשות פטור מטעמי דת | ביהדות התורה חוגגים ניצחון | ח"כ אייכלר: "זהו מסר חשוב נגד גיוס הכפייה לצבא" | גנץ: "המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים לבנות דתיות משתמטות, תפורק"

בדקה ה-90: חוק פטור גיוס לבנות ירד מסדר היום
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

לאחר הכישלון הבוקר (שלישי) עם הפלת חוק האזרחות, מחשש למבוכה נוספת, הקואליציה משכה הערב ברגע האחרון את חוק הארכת הוראת השעה בעניין גיוס בנות לצבא, תיקון שמאפשר לצבא לעקוב אחר בנות המבקשות פטור מטעמים דתיים.

מדובר בהוראת שעה שמצריכה חקיקה מחודשת מידי כמה שנים, ובשבוע שעבר הובילו באופוזיציה החרדית מאבק נגד החוק והצליחו להביא לכך שלא הצביעו על הארכתו בוועדת חוץ וביטחון והדיון עבר למליאה.

הערב לאחר יומיים סוערים, ביקשו בקואליציה להצביע על כך, אלא משראו כי לא יושג הרוב הדרוש, הם הסירו את החוק מסדר היום, דקות לפני ההצבעה המתוכננת, לאחר שברע"מ הבהירו כי הם יימנעו בהצבעה, לאחר שבפעם האחרונה הם תמכו וספגו מתקפה מהמגזר הערבי על כך.

בליכוד בירכו על ניצחון נוסף לאופוזיציה, ומסרו כי "בעקבות כישלון הקואליציה בהשגת רוב לחוק שירות הביטחון, החליטה הממשלה למשוך כעת את החוק, והוא לא יובא הערב להצבעה".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר הביטחון בני גנץ ושאר ראשי הקואליציה והממשלה ניסו לגייס את תמיכת הרשימה המשותפת ושוחחו עם חבר הכנסת אחמד טיבי כדי שהרשימה המשותפת תצביע בעד חוק גיוס בנות או תימנע, אך הרשימה סירבה ולכן נאלצה הממשלה למשוך את החוק כדי למנוע מבוכה נוספת בתוך יממה. יצוין כי רע"ם הצביעה לפני שבוע בעד החוק והוא עבר בקריאה ראשונה. לאחר מכן הבינו כי הוטעו ולאחר שספגו מתקפות מצד החרדים על הפרת ההסכם ההדדי השקט ביניהם שלא להצביע בעד חוקים שהם ציפור הנפש, ברע"מ חזרו בהם הפעם.

ב'יהדות התורה' הציגו את מבוכת הקואליציה כ"ניצחון ליהדות החרדית". חבר הכנסת ישראל אייכלר מסר הערב: "אחרי שבקואליציה הבינו שאין רוב להעביר את החוק, נאלצו להוריד אותו לעת עתה מסדר היום בבושת פנים". לדבריו, "זהו מסר חשוב נגד גיוס הכפייה לצבא".

שר הביטחון בני גנץ הגיב להורדת החוק ואמר: "‏נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה. ‏צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים". כך גנץ.

יהדות התורה גיוס בנות דתיות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד