י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הממשלה תיכנע לארה"ב?

מקומם: הסיבה שמעכבת הריסת בית המחבל שרצח בחור ישיבה

לאחר שלפני כשבועיים בית המשפט העליון דחה את עתירת המשפחה, צה"ל מעכב את הריסת בית המחבל, שרצח את יהודה גואטה הי"ד בצומת תפוח - ואף שוקלת לבטלו | הסיבה: ממשל ביידן ביקש שלא להרוס בשל אזרחותו האמריקנית של שלבי

מקומם: הסיבה שמעכבת הריסת בית המחבל שרצח בחור ישיבה
יהודה גואטה הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

בעקבות החשש למשבר מול הממשל האמריקני, צה"ל החליט לעכב את הריסת בית המחבל, שרצח את תלמיד הישיבה בצומת תפוח.

צה"ל, לפי הדיווח של ישי פורת ב'חדשות 13', החליט לעכב את הריסת ביתו של מונתסר שלבי, המחבל המתועב בן ה-44, שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח ב-2.5.21, שבמסגרתו נרצח תלמיד ישיבת 'איתמר', הקדוש יהודה גואטה הי"ד. בנוסף, נשקלת האפשרות לבטל את ההריסה, למרות אישור בג"צ.

עיכוב הריסת ביתו של שלבי מגיע בעקבות בקשה של הדרג המדיני בממשלו של ג'ו ביידן בארצות הברית. הסיבה לכך היא אזרחותו האמריקנית של המחבל, ובישראל החליטו לקבל את הבקשה מחשש למשבר ביחסים בין המדינות.

חיילי צה"ל מחפשים אחר המחבל (בעיגול). צילום: דו"צ.

הריסת ביתו של שלבי בכפר תורמסעיא הייתה אמורה לצאת כבר לפועל, לאחר שבית המשפט העליון דחה את עתירת משפחתו לפני כשבועיים, בכך שהשופטים קבעו שיש למחבל קשר לבית. אך כעת כאמור, ההחלטה מעוכבת.

"די במגורים מעת לעת בבית כדי להקים זיקת מגורים", אמר השופט עדי מינץ והמשיך, "היעדרות מן הבית אינה מנתקת כשלעצמה את הזיקה. המפגע גם ביצע שיפוצים בנכס".

כזכור, לפני כחודשיים התרחש פיגוע ירי בטרמפיאדה שבצומת תפוח, בו נפצע אנושות תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי"ד שנפטר כעבור כמה שבועות, חברו בניה פרץ ועמיחי חלא נפצעו גם הם ואושפזו בבית החולים.

על כל פנים, לפי ההערכה ב'חדשות 13', ההריסה תצא בסופו של דבר אל הפועל במוקדם או במאוחר.

יהודה גואטה צומת תפוח הריסת בית מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד