י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התוקף נלכד

שני חרדים הוכו ברחוב על ידי בריון אנטישמי

ברקע כוונת ממשלת בלגיה לסלק את ההגנה הצבאית מעל המוסדות היהודיים, הותקף אמש חסיד ברחובה של עיר על ידי בריון אנטישמי ללא שום קשר מוקדם ביניהם 

שני חרדים הוכו ברחוב על ידי בריון אנטישמי
זירת התקיפה באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

משטרת אנטוורפן עצרה בריון אנטישמי שפגע בחסיד עובר אורח ופצע אותו. הוא פונה לבית החולים לצורך בדיקות.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, הבריון היכה בעוצמה בפניו של החסיד ללא כל סיבה ובשל כך דם רב ניגר מפניו של החסיד והרצפה התמלאה בכתמי דם, מחזות שמזכירות שנים אפלות מאד בבלגיה.

לאחר התקיפה פנה הקורבן יחד עם חרדי נוסף לארגון השומרים המקומי. מתנדבים מהארגון הגיעו מהר מאוד למקום, ובסיוע המשטרה הם עיכבו את הבריון שנלקח למעצר. החסיד שוחרר מבית החולים לאחר טיפול.

המקרה הנוכחי יגביר את הלחץ מצידם של היהודים על מוסדות השלטון הבלגי, להגביר את האבטחה בקהילות היהודיות, לאחר שממשלת בלגיה החליטה להסיר את ההגנה הצבאית על המוסדות היהודיים ב -1 בספטמבר, למרות האיום המתמשך נגד יהודים.

ראשי הקהילות היהודיות מתנגדים להחלטה, ואומרים שזה 'לא הגיוני לחלוטין' והוסיפו כי "בהעדר מתן הסדרי ביטחון חלופיים, זה משאיר את היהודים עם חוסר הגנה מפני מפגעים".

הדבר מהווה איום רב, ובשל כך הפורום היהודי באנטוורפן וחבר הפרלמנט הבלגי, מיכאל פרייליך, פנו לממשלת בלגיה נגד הכוונה להסיר את ההגנה הצבאית ממבנים ומוסדות יהודיים. לטענתם, "ההחלטה התקבלה ללא התייעצות עם קהילות יהודיות ומבלי שהוצעה חלופה מתאימה". נוכחות הצבא בבניינים יהודיים הינה מאז פיגועי הטרור בבריסל והפיגוע במוזיאון היהודי במאי 2014.

אנטישמיות בבלגיה תקיפת חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד