ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אירוע טראומטי

כנופיה אנטישמית שתקפה ושדדה משפחה יהודית בפריז נדונה למאסר

תשעה אנטישמיים נידונו בבית משפט בפריז לעונשי מאסר בעקבות תקיפה ושוד אכזרי שביצעו כנגד בני משפחה יהודית אזרחי צרפת לפני כארבע שנים

כנופיה אנטישמית שתקפה ושדדה משפחה יהודית בפריז נדונה למאסר
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית משפט בפריז גזר על תשעה אנשים עונשי מאסר שנעו בין ארבע ל-12 שנות מאסר לאחר שהורשעו בגין שוד אכזרי של משפחה יהודית צרפתית בשנת 2017, שהונע על ידי אנטישמיות.

שלושה מתשעת העבריינים שנידונו על ידי בית המשפט בסיין-סן-דניס היו מעורבים ישירות בתקיפה בספטמבר 2017 כנגד רוג'ר פינטו, שהיה אז בן 83, אשתו מיריל, שהייתה בת 73, ונגד הבן דייוויד, שהיה אז בן 41. מנהיג החבורה קיבל את העונש הארוך ביותר, 12 שנים.

שני שודדים אחרים קיבלו עונשים של שמונה ושבע שנים בהתאמה, שאר חברי הכנופיה שגנבו את הכסף ודברי הערך שנגנבו ממשפחת פינטו נידונו לארבע שנים.

תלאות המשפחה החלו כשדיוויד פינטו גילה בבוקר השוד שהחשמל לא עובד בבית המשפחה בפריז. הוא ירד למרתף כדי לבדוק את לוח החשמל, דייוויד פתח דלת שאפשרה לשלושה תוקפים, שהציבו מלכודת על ידי ניתוק אספקת החשמל, לעשות את דרכם לבית.

לאחר שתפסו את דייוויד, שלושת הגברים גררו אותו לקומה הראשונה בבית המשפחה. שם הם נתקלו באמו מיריל שהצליחה להזהיר את בעלה רוג'ר לפני שגם היא נתפסה על ידי החבורה. מיריל אמרה שהיא נתפסה ונגררה על ידי שלושת הגברים.

החבורה תקפה גם את רוג'ר פינטו והכתה אותו עד היותו מחוסר הכרה. מר פינטו אמר כי כשחזר להכרתו, שמע את אחד מחברי הכנופיה אומר לו, "אתה יהודי, אנו יודעים שיש ליהודים הרבה כסף ואתה תתן לנו את מה שיש לך. אם לא תתן לנו את מה שאנחנו מבקשים ממך, נהרוג אותך".

רוג'ר פינטו סיפר: "לשלושת הגברים היה מברג וסכין, הם כל הזמן איימו עלינו. הם איימו להרוג אותנו. זה היה בלתי נסבל. הבריונים האלה לקחו את כרטיסי האשראי שלנו, לקחו את כל חפצי הערך שהיו לנו, כל התכשיטים של אשתי".

משפחת פינטו נקשרה וננעלה בחדר בזמן שהכנופיה ביצעה את השוד, שכלל כמה אלפי יורו במזומן. לאחר מספר שעות הצליחה מיריל פינטו להתקשר למשטרה באמצעות הטלפון של דייוויד. "עבורנו זה היה באמת נצח" אמרה. "זה היה אירוע מאוד טראומטי".

עורך דינו של פינטו מרק בן שמעון, אמר על החלטת בית המשפט ביום שישי האחרון כי זה "ניצחון החוק".

משפחה יהודית אנטישמיות בפריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד