כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יכחיש את ההצהרות?

צ'ילה: המועמד המוביל לנשיאות, מואשם באנטישמיות

הבית התחתון של הפרלמנט בצ'ילה דרש מהמועמד המוביל לנשיאות, דניאל ג'דו, להכחיש שהוא אנטישמי, וזאת בעקבות כמה הצהרות עבר שלו על היהודים וישראל

צ'ילה: המועמד המוביל לנשיאות, מואשם באנטישמיות
דניאל ג'דו צילום: מתוך הטוויטר שלו

דניאל ג'דו, נכדם של מהגרים פלסטינים המנהלים את המפלגה הקומוניסטית בצ'ילה, ספג ביקורת לאחר שבספר שלו מימי התיכון שהופץ בחודש שעבר ברשתות החברתיות. כתבו בו חבריו לכיתה מ-1983 כי המתנה הטובה ביותר שהם יכולים לתת לו הייתה "יהודי אותו יוכל לעשוק". בחלק מהספר הוא מוזכר שם כ"אנטישמי", ושהוא מתכנן להיות "ראש אש"ף (ארגון השחרור הפלסטיני), ולנקות את העיר מיהודים".

ג'דו, שהיה ראש עיריית מחוז סנטיאגו רקולטה מאז 2012 והתחיל את דרכו הפוליטית שלו בארגוני פרו פלסטיניים, הצהיר בעבר כמה הצהרות אנטי-ישראליות שנויות במחלוקת. לעתים קרובות הוא מתייחס לקהילה היהודית של צ'ילה המונה כ-15,000 אנשים כ"קהילה הציונית" ואמר אני מסתדר טוב מאוד עם יהודים "יש לי כמה בעיות עם ציונים".

מטעם הממשלה בצ'ילה נמסר, כי הם דורשים מג'דו להכחיש בפומבי ובאופן מוחלט את ההצהרות שהושמעו בחלק הביוגרפי של שנת הלימודים שלו, המסווגת אותו כאנטישמי.

ג'דו לא הגיב להחלטה, במקום זאת הוא צייץ בטוויטר: "מדינה בעיצומו של משבר בריאות ומדבר כלכלי, מאות מקרי מוות ביום, משפחות לא מצליחות לשרוד, אבל חברי פרלמנט ימניים רוציםה הסבר את מה שכתבו אחרים, בשנתון בית ספר, לפני 35 שנה".

הפריימריז למפלגה בצ'ילה יתקיימו ב-18 ביולי, והבחירות הכלליות ב-21 בנובמבר. הסקרים האחרונים מראים כי ג'דו מוביל עם 18% מהקולות, מול מועמד מרכז-ימין עם 13%. בצ'ילה מתגוררים כ-400,000 אנשים ממוצא פלסטיני, הקהילה הגדולה ביותר מחוץ למזרח התיכון.

צילה מועמד לנשיאות מועמד אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד