י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נכנס לדמות

שיקלי: אם אוכרז כפורש אקים תנועה חדשה

אחרי שהצביע נגד חוק האזרחות: הח"כ מימינה מתרגל למשבצת המורד. "התלבטתי עד הרגע האחרון, האמירה שכרכה את ההצבעה בהבעת אמון בממשלה - הכריעה". עוד הכריז: "אם אוכרז כפורש, אקים תנועה חדשה"

שיקלי: אם אוכרז כפורש אקים תנועה חדשה
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ההצבעה נגד חוק האזרחות, חבר הכנסת עמיחי שיקלי שוב מוצא עצמו במרכזה של סערה. נדמה שמאז קפץ לחיים הפוליטיים, עוצמת הסערות שאליהן הוא קופץ הולכת ומתחזקת.

בראיון שיפורסם במלואו ביום ו' ב'ישראל היום' ע"י הכתבת מוריה קור, הוא נזכר במגמות הראשונות שהביאו אותו לעולם הפוליטי, מפרט את משנתו האידיאולוגית, מודה שהוא רואה עצמו כחלק מהאופוזיציה ומסביר מדוע למרות שהתחייב להצביע באופן ענייני בכנסת הנוכחית - בכל זאת בחר להתנגד לחוק שהעלו שותפיו הפוליטיים לשעבר.

ח"כ שיקלי אומר כי: "עד הרגע האחרון התלבטתי אם להימנע או להתנגד, האופציה הקלה מבחינתי היתה לא להיכנס למליאה. אופציה פחות קלה היתה להיכנס ולהימנע, אופציה קשה פי עשרה היא להתנגד".

לגבי הטענה ששיקלי אמר כי הוא יתמוך בחוק האזרחות אמר: "הודעתי שאני אתמוך בחוק כפי שהיה במתכונתו המקורית, אך כפי שהוא הובא בפנינו לבסוף הוא מסולף. לא סתם העבירו אותו באישון ליל בלי שניתנה גרסה סופית וברורה. לבסוף, האמירה שכרכה את ההצבעה על החוק בהבעת אמון בממשלה הכריעה את הכף".

לשאלה מה הוא יגידו מצביעי ימינה שהם בעש חוק האזרחות והם ראו אותו מצביע נגד ענה שיקלי כי: "אני אגיד להם שהחלטתי לספוג את האש בקרב, כדי לנצח במערכה. שהיעד החשוב יותר כרגע הוא לשנות את הרכב הממשלה. אין לבנט כל השפעה, לפיד מנהל לבד את כל נושא החוץ. הממשלה הזאת חסרת עוגן וחזון, אי אפשר לנהל מדינה שנשענת על 'טוב משותף'".

במקרה יכריזו עליך "פורש" ענה שיקלי כי: "אולי אקים תנועה שתמלא את הוואקום שנוצר במחנה הלאומי, תנועה ליברלית שתביא לתוכה אנשים עם עוגן אידיאולוגי ואינטלקטואלי שלא נישא ברוח. תנועה כזאת ביום מן הימים תוכל להציע את עצמה גם כרשימה פוליטית. בנוסף, ניתן יהיה להתפטר בסמוך להכרזה על פורש ולהתמודד לפריימריז בליכוד או במפלגה אחרת אם תהיה מפלגה עם פריימריז. מעבר לכך, יכול להיות גם שלא יעלה בידי, ושאכשל, וגם זה בסדר".

הראיון המלא יפורסם ב'ישראל היום' ביום שישי הקרוב.

עמיחי שיקלי מפלגת ימינה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד