י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סוכם מתווה הגברת הביטחון בהר הזיתים

מנהל וחבר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים סיכמו עם ממ"ר קדם במשטרה להדק את שיתוף הפעולה להגברת הביטחון בהר

סוכם מתווה הגברת הביטחון בהר הזיתים
הר הזיתים צילום: Hadas Parush/Flash90

מנהלי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים בישראל נפגשו עם מפקד מרחב קדם במשטרה ודנו בדרכים לשיפור רמת האבטחה לפוקדים את הר הזיתים.

כידוע, המצב הביטחוני המעורער במזרח ירושלים משפיע גם על הר הזיתים, ורבים הם האנשים אשר נמנעים לעלות להר הזיתים בימים אלו.

לאור זאת, ועם כניסתו של שמואל מרציאנו לתפקיד מפקד מרחב קדם נפגשו עמו מנהלי הוועד בישראל שלום לרנר וג'ף דאובה. בפגישה השתתפו גם קצינים מתחנות המשטרה השונות המטפלות בביטחון הר הזיתים אבי ביטון קצין אגמ מרחב קדם,שחר מחסומי סגן מפקד תחנת שלם ושחר איבגי קצין אגמ תחנת שלם.

עוד לפני הפגישה, עם הגעתם למשרדי תחנת המשטרה, התקבלו חברי המשלחת במאור פנים ע"י קצינים שונים שחלקו להם שבחים והודו להם על עבודתם המסורה למען הר הזיתים. חלק מן הקצינים אף סיפרו שיש להם קשר אישי להר הזיתים, היות שקרוביהם טמונים שם.

במהלך הפגישה סקרו מנהלי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים את הפעילות של הוועד לכל אורך שנות קיומו.

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם בעשור האחרון בידי האחים אברהם ומנחם לובינסקי שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם.

הודות לפעילות דאגה הממשלה להתקין 173 מצלמות מעקב,  תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברים שנהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות.

הפגישה התמקדה מטבע הדברים בנושא ביטחון הפוקדים את ההר והגישה אליו, כשממ"ר קדם שמואל מרציאנו הביע את מחויבותו להבטחת ביטחונם של כל הבאים להר. "אנו עושים הכל כדי להבטיח את ביטחונם כמיטב יכולתנו" ציין והוסיף כי יפעל לכך שכל דרכי הגישה להר יהיו פתוחים ובטוחים על מנת שכל אחד יוכל להרגיש בטוח לעלות להר.

מפקד המרחב הוסיף וציין את ההצלחה שנרשמה בהילולת האור החיים הק' במהלכו הגיעו על פי ההערכות כרבבות מתפלים והיא עברה בשלום וללא פגע ב"ה.

הוא סיפר על התוכניות להרחיב את התחנה בהר הזיתים ולהקצות את המשאבים הדרושים.

חברי הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים סקרו גם את התוכניות לבניית מרכז מבקרים גדול בתחתית ההר, גם שם צפויה להיות תחנת משטרה שתוסיף לביטחון הפקודים את ההר.

בסיומה של הפגישה סוכם כי הקשר בין הוועד למשטרה ימשיך להיות רצוף תוך שיתוף פעולה מלא.

מנהל הוועד בישראל שלום לרנר ציין כי הוא חש שיש מי שדואג לביטחון הפוקדים את ההר וכי דלתם של מפקדי המשטרה פתוחים בפניו והביע תקווה כי תחושת הביטחון תוגבר על אף הימים המתוחים.

 

הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד