י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החסידים נפלו בפח

פרטים חדשים: כך בוצע מעצרם של חוטפי הילדים מכת 'לב טהור'

משטרת ארצות הברית ומשטרת גואטמלה פשטו אמש על מתחם הכת הקיצונית 'לב טהור' ועצרו לפחות שניים מהם | על פי הדיווחים בכלי תקשורת מקומיים המבצע הנועז תוכנן בקפידה במשך זמן רב, ברקע ניסיונות התחמקות מוצלחים של השניים, והשתתפו בו לא מעט אנשי ביטחון 

פרטים חדשים: כך בוצע מעצרם של חוטפי הילדים מכת 'לב טהור'
המעצר צילום: משטרת גואטמלה

"מבצע מהסרטים" כך מכנה התקשורת המקומית את מעצרם של "שני יהודים אורתודוכסים בגין חטיפת ילדים", העצורים זוהו כיואל ויינגרטן ושמילי וינגרטן שניהם הואשמו בפשעים שונים, כולל חטיפת קטינים, הם השתייכו לכת 'לב טהור'

המבצע שהיה בשיתוף גואטמלה וארה"ב, החל בשבוע שעבר, כאשר סוכן FBI ושני אנשי משטרה מקומיים, חדרו לקהילה היהודית כת לב טהור המסוגרת  בחווה בכפר אל אמטילו, באורטוריה, סנטה רוזה.

הסוכנים התחזו לאנשים הנושאים סיוע הומניטרי. הם הגיעו עם צעצועים ומתנות לילדים, תוך שהם צוברים את אמונם של האנשים שפתחו עבורם את דלתות הקהילה, שם התגוררו עם התושבים במשך שבוע.

בעוד הסוכנים התגוררו עם אנשי הכת, נערך בחוץ "מבצע מהסרטים" כך לפי התקשורת המקומית, שני העצורים מבוקשים והתחמקו ממעצר כבר במשך זמן רב, והמשטרה לא הצליחה לתפוס אותם. למעלה מ-20 ניידות, כמאה שוטרים, וכמעט 40 סוכנים של ה-FBI הגיעו לקהילה היהודית כדי לעצור את האחים ויינגרטן. העצורים נאשמים בקשירת קשר לחטיפה, שימוש בלתי חוקי בתעודות זהות ודרכונים, כניסה בתואנות שווא לאזורים מסוימים בשדה תעופה, וחטיפת קטינים בפועל.

שני העצורים היו שייכים לכנופיה שחטפה והתעללה בילדים של בני הכת ומזה זמן רב משטרת גואטמלה וסוכני FBI ניסו לעלות על עקבותיהם של השניים, אך הם הצליחו לחמוק, בין היתר בגלל שהתלבשו כמו המקומיים כדי לחמוק ממעצר דבר שהקשה על תפיסתם.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודש מרץ 2021 הוגשו בארה"ב, כתבי אישום נגד חמישה ממנהיגי כת 'לב טהור', ונחשפו פרטים על מעשיהם המחרידים. לאחר ששניים מילדי הכת ברחו לניו יורק, הם נחטפו על ידי ראשי הכנופיה והוטסו למקסיקו.

על פי החשד לילדה בת 14 ניתנה במתנה צנצנת דבש, לצד קפה וטלפון סלולרי כדי לתקשר איתה. באמצע הלילה המנהיג נחמן הלברנץ חטף את הילדה ואת אחיה מביתם לעבר שדה התעופה בסקרנטון שבפנסילבניה בארה"ב, כשהם מחופשים לילדים גויים - כולל כובעים ובגדים של המותג סופרמן וספיידרמן, הם הוטסו למקסיקו בעצם יום השבת תוך שימוש בדרכונים של ילדיו של הלברנץ עצמו, החוטפים ידעו שאף אחד לא יחפש אחריהם בעצם יום השבת, ואכן רק במוצאי שבת של החטיפה, המשפחה גילתה כי הילדים נחטפו.

לב טהור שלמה הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד