י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לשמור על כשירות

מעניין: כך נערך התרגיל הימי לדליפת שמן בים • צפו

בתחילת השבוע נערך תרגיל המדמה זיהום ים בשמן כתוצאה מדליפה של אונייה בלב ים, התרגיל כלל ניטור אצירה ושאיבה של זיהום שמן בים במפרץ חיפה • צפו

מעניין: כך נערך התרגיל הימי לדליפת שמן בים • צפו
התרגיל שנערך בחיפה צילום: תחנה צפונית, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית

בתחילת השבוע נערך תרגיל לניטור, אצירה ושאיבה של זיהום שמן בים במפרץ חיפה, שנערך ע"י היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה.

התרגיל, שהובילה היחידה, דימה דליפה מאונייה בלב ים שהביאה לזיהום מי הים במפרץ.

על פי התרחיש של התרגיל, בשעות הבוקר קיבל המשרד להגנת הסביבה דיווח על אירוע דליפת שמן מול חופי חיפה, שהגיע למפרץ ואיים לפגוע בסביבה הימית והחופית.

הכוחות יצאו באוניות ייעודיות לטיפול באירוע מסוג זה, וביצעו ניטור וטיפול בכתמי השמן בלב הים. הכוחות ניטרו את כתמי השמן, וביצעו פעולות ייעודיות עם ציוד מיוחד לעצירת המפגע ולטיפול בזיהום. בנוסף, הפעילו הכוחות רחפן שתרם בזיהוי הזיהום ובהשתלטות על האירוע.

בין השאר, הפעילה היחידה הימית את האונייה "בת גלים" הנמצאת בהפעלה משותפת של חקר ימים ואגמים עם המשרד להגנת הסביבה.

מטרת האימון היא היערכות ושיפור מיומנות הגורמים בטיפול בשפך השמן בים ובחופים. בתרגיל הפעילו הכוחות ציוד ייעודי בים, תוך ניהול כלל הגורמים שלקחו חלק באירוע.

התרחיש באימון תירגל את הכוחות בתגובה מהירה ואיכותית לתקרית זיהום הים, שעלולה להיגרם מתאונה ימית או מתקלות תפעוליות בלב ים.

בחודש פברואר האחרון, אירוע "זפת בסערה" פקד את חופי ישראל. באירוע פונו למעלה מ-1,300 טון פסולת זפת שזיהמו את החופים. האירוע, הוכיח שוב את חשיבות מסגרות האימונים והתרגילים השנתיים שמבצעת היחידה עם הגורמים המעורבים, שעסקו בניקוי הים ופינוי הזפת מחופי ישראל.

תרגיל זה הוא חלק מתוכנית אימונים ותרגילים שנתית, כדי לשמור על כשירות ומיומנות היחידות השונות.

יחידה חיפה ים תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד