י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בנט לא פגע בהרתעה הישראלית

סקר: ליברמן במקום הראשון ושרי תקווה חדשה בתחתית

סקר חדש שפורסם מוכיח כי הדבר החשוב ביותר שיש לשפר במדינה הוא הביטחון. הנסקרים ענו גם מה דעתם לגבי סיכויי ההצלחה של השרים השונים בתפקידיהם. כמו כן, ענו גם על שביעות הרצון מהטיפול של הממשלה במשבר הקורונה ועל ההרתעה הישראלית בכהונה של נפתלי בנט

סקר: ליברמן במקום הראשון ושרי תקווה חדשה בתחתית
ליברמן סער ונתניהו בימים טובים יותר צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

65% מהישראלים סבורים שהדבר החשוב ביותר שיש לשפר במדינה הוא הביטחון. כך עולה מסקר שערכה קבוצת הייעוץ והמחקר Tefen, ופורסם ב'מעריב'. הדבר השני בסדר העדיפויות שטעון שיפור, על פי הסקר, הוא תחום הבריאות – 23%, ואחריו החינוך – 9%, הרווחה – 2% והתרבות – 1%.בתשובה לשאלה מה הסוגיה האקוטית שעל הממשלה לפתור – 67% השיבו אישור תקציב, 23% חיסונים לקורונה ו־5% הטיפול בקצבאות הביטוח הלאומי, בשורדי שואה ובנכים והסכמי שלום.

בתשובה לשאלה באיזו מידה לדעתך השרים הבאים יצליחו בתפקידם – במקום הראשון דורג שר האוצר אביגדור ליברמן עם ציון של 3.4. אחריו דורגו שרת הפנים איילת שקד – 2.7, שרת התחבורה מרב מיכאלי – 2.6, שר הבריאות ניצן הורוביץ – 2.3, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון – 2 ושר המשפטים גדעון סער – 1.8.

עוד עולה מהסקר כי 45% סבורים שההרתעה הישראלית לא נפגעה בכהונת הממשלה הנוכחית, לעומת 34% שחושבים שההרתעה נפגעה. 21% נוספים ציינו שההרתעה השתפרה.

מרבית הנשאלים בסקר העניקו לממשלה ציון נמוך יחסית בטיפולה במשבר הקורונה. על טיפול הממשלה בחיסונים לבני נוער הציון שניתן היה 3 (בסולם 1־5), בתיירות נכנסת ויוצאת – 1.8, באכיפת ההנחיות – 2.1 ובחזרה לתו הירוק – 2.

בתשובה לשאלה מה התחום החשוב לך ביותר ביומיום 35% השיבו החינוך, 24% הניקיון, 21% הבריאות, 14% התחבורה ו־6% הביטחון.

בתשובה לשאלה "מה היית רוצה שישתנה בתחום ניהול הכספים במדינה" – 36% השיבו שיש להקטין את עול המסים, 31% שיתוף פעולה אזורי, 25% לטפל בבעיות הדיור, 7% ליצור מדיניות רווחה מלאה ו־6% מענקים וטיפול בעצמאים.

בתשובה לשאלה מי צריך למנות מנכ"ל משרד ממשלתי 62% סברו שוועדה מקצועית תחת מכרז, 31% השר המכהן, 5% הכנסת ו־2% ראש הממשלה. הנתונים נאספו בין 15 ביוני ל־1 ביולי ומספר המשיבים בפועל עמד על 2,400. טעות הדגימה היא 3.5%.

 

הרתעה סקר שביעות רצון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד