ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איתן סטיבה הישראלי השני שימריא לחלל, התפעל מהיצירתיות החרדית בביקורו ב'קמא-טק'

לקראת טיסתו לחלל בתחילת 2022, הגיע איתן סטיבה לביקור במתחם קמא טק בבני ברק והתפעל מההתקדמות המטאורית של ההייטק החרדי  ובירך על שיתוף הפעולה סביב משימת 'רקיע'

איתן סטיבה הישראלי השני שימריא לחלל, התפעל מהיצירתיות החרדית בביקורו ב'קמא-טק'
ביקור בקמא טק צילום: יח"צ

במרכז ההייטק והחדשנות של קמא טק נערך ביקור רב רושם של הישראלי השני שימריא לחלל איתן סטיבה, יחד עם צוות קרן רמון שמנהל את משימת 'רקיע', להיכרות עם הפעילות הענפה של קמא טק וליצירת שיתופי פעולה עתידיים.

איתן מאיר סטיבה הוא איש עסקים ונדבן ישראלי, טייס קרב לשעבר. סטיבה צפוי להיות הישראלי השני בחלל, כאשר ימריא בתחילת 2022 בחללית הדרגון 2 יחד עם עוד שלושה אסטרונאוטים פרטיים לטיסת חלל פרטית.

הביקור המרגש ומעורר ההשראה לימד על הכח להגיע להישגים שנראים דמיוניים ובלתי אפשריים. במהלך הביקור דנו המארחים יחד עם סטיבה ומשלחתו, באפשרויות השונות ליצירת שיתופי פעולה מעניינים בין קמא טק לבין איתן סטיבה במסגרת נסיעתו לחלל.

במהלך הביקור דובר על הרעיון של שיתוף פעולה שמקיימת קמא טק עם משרד המדע, במסגרת פרויקט בשם active code שבו נשים וגברים חרדים בקבוצות בנפרד עוברים שלושה חודשים של התנסות מעשית בטכנולוגיות מתקדמות. במהלך הביקור נבדקה האפשרות לקיים שיתוף פעולה עם היזמים החרדים. הצעה מעניינת נוספת הייתה להפגיש את סטיבה עם יזמים חרדים ותלמידי חכמים שידונו בשאלות הלכתיות הקשורות למי ששוהה בחלל.

במהלך הסיור במתחם קמא-טק, סיפר סטיבה אודות הנסיעה הצפויה שלו לחלל וההכנות הארוכות הנדרשות לקראת מסעו לחלל. הוא סיפר שהוא עושה זאת במסגרת טיסה פרטית לחלל יחד עם קבוצת אסטרונאוטים, ובכוונתם לשהות בחלל במשך עשרה ימים.

ראשי קמא-טק שיתפו את סטיבה  בפעילות המקיפה והנרחבת שמקיימת קמא-טק לעידוד יזמות וקידום ההייטק בציבור החרדי. הם אף הציגו בפניו את הסטראטפים, תכניות הלימודים בסמינרים, תחרות ההאקתון שעוררה הדים רבים, התכנית החדשה בשיתוף משרד המדע ושאר הפעילויות הנעשות ביוזמת קמא-טק.

הרב משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק: "הביקור של איתן סטיבה בקמא-טק, מעיד על ההערכה שעולם המדע הישראלי רוחש להייטק החרדי וליוזמתיות והיצירתיות של יזמי ההייטק בציבור החרדי. אנחנו שמחים על שיתוף פעולה ומקווים שמהביקור הזה יצמחו פירות שיסייעו לקדם ולהצמיח את היזמות החרדית".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד